Nieuws Duurzaamheid
Prijs voor vernieuwd Brabantia
Van het degelijke Brabantia een merk maken dat staat voor innovatie en duurzaamheid. Tijn van Elderen won er de BOV-trofee mee voor Beste Ondernemers Visie.

Hij wist het inmiddels bijna honderdjarige Brabantia opnieuw uit te vinden toen hij aantrad in 2012. Tijn van Elderen 'verjongde en vernieuwde' het merk van huishoudelijke producten die altijd stonden voor degelijkheid. Voegde er duurzaamheid aan toe. En won er gisteren de BOV-trofee mee voor Beste Ondernemers Visie.
Onderscheidend
,,Hij heeft het bedrijf met een onderscheidende visie naar de volgende fase gebracht", was een van de complimenten die de jury uitdeelde aan de directievoorzitter van het familiebedrijf. Van Elderen versloeg zijn medefinalisten Hans de Gier (SyncForce in Eindhoven) en John van Doormalen (Van Doormalen Retail Groep in Waalre).
Grootheden
Het waren onvergelijkbare grootheden die zich gisteren op het toneel van het Parktheater bewogen. Van Elderen met zijn familiebedrijf, een multinational met bijna 1000 medewerkers en aanwezigheid in 90 landen. Tegenover Hans de Gier van SyncForce in Eindhoven dat software levert die fabrikanten van merkproducten helpt bij de ontwikkeling en verkoop. Een bedrijf dat ontstond in een studentenkamer en nu 35 medewerkers telt. En dan supermarktondernemer John van Doormalen met negen filialen van Albert Heijn met bijna 1200 medewerkers.
Topondernemers
In hun soort allemaal topondernemers, vond ook Jan Timmer. De inmiddels 84-jarige oud-president van Philips verhaalde over verleden, heden en toekomst en vertrok niet zonder een boodschap achter te laten.,,Goed te zien hoe Brabantia een multinational is geworden. Dat is gelukt door zijn Europese schaal. We moeten gebruik maken van die schaal van de Europese markt", verwees hij naar de hegemonie van Amerikaanse en steeds meer Aziatische bedrijven op de wereldmarkt. De Eindhovense regio presenteerde zich vol trots, ook met de scootmobiels van Scoozy dat de ASML Young Makers Award mee naar huis nam.