Nieuws Innovatie
Dit is het nieuwe innovatieve presentatieconcept van SportsSpeakers
Fysieke evenementen zijn in deze tijd moeilijk te organiseren. Veel bedrijven verplaatsen hun bedrijfsevenementen of bedenken online alternatieven. Om toch in contact te blijven met medewerkers, klanten of zakelijke relaties, heeft SportsSpeakers een nieuw concept gerealiseerd; SportsSpeakers Online.

Mark Tuitert (hier tijdens de opening van het Holland Heineken House van de Olympische Winterspelen in Pyeongchang, 2018) is een van de sprekers van SportsSpeakers. Foto: ANP/Koen van Weel
In samenwerking met onder andere Peter Heerschop, Erben Wennemars en Robert Doornbos zijn diverse virtuele studio’s bezocht waar vanuit de online presentaties gegeven kunnen worden. Uiteindelijk bood de studio van Faber Audiovisuals in Hilversum de juiste audiovisuele ondersteuning en talloze mogelijkheden voor interactie met het publiek om het nieuwe concept op juiste wijze te lanceren.
''Met de studio die SportsSpeakers heeft ontwikkelt kunnen wij als sprekers de deelnemers zien en komen ze groot in beeld als ze een vraag hebben''
Björn Kuipers, Mark Tuitert en Nicolien Sauerbreij
Voor SportsSpeakers en haar sprekers was het uitermate belangrijk dat de studio de juiste faciliteiten bood om de interactie met de sprekers en het publiek te kunnen waarborgen. In de studio is het nu mogelijk om extra beleving te geven aan een online vergadering, presentatie, work-out, quiz of Q&A.
Erben Wennemars zegt hierover: ,,Met de studio die SportsSpeakers heeft ontwikkelt kunnen wij als sprekers de deelnemers zien en komen ze groot in beeld als ze een vraag hebben. Hierdoor lijkt het net of ik met alle deelnemers in één ruimte zit,'' Ook Björn Kuipers, Marc Lammers, Mark Tuitert, Nicolien Sauerbreij en Gregory Sedoc zijn enthousiast na hun eerste ervaringen in de studio en werken mee aan het nieuwe, innovatieve sprekersconcept.
Lees ook: Thijs van der Zande: Dit wordt het nieuwe normaal in de eventbranche
Online event SportsSpeakers
SportsSpeakers Online biedt verschillende mogelijkheden aan om een online event te organiseren en biedt ruimte aan maximaal 45.000 digitale ‘toeschouwers’. Zodoende kunnen klanten, medewerkers of andere genodigden over de hele wereld een eigen online experience ervaren met de studio die helemaal in eigen huisstijl gemaakt kan worden.