Nieuws Groei

Dragons Perridon en Schoen gewonnen voor de sonische tandenborstels van Elias (25) en Kim (24)

Ze zaten weliswaar in de laatste aflevering van het derde seizoen van Dragons’ Den, maar hun prestatie was er zeker niet minder om. Elias van der Linden (25) en Kim Hiemstra (24) gaven een pitch over Boombrush, een sonische tandenborstel waar een abonnement op borstelkopjes bij komt. Dragons Pieter Schoen en Michel Perridon waren direct enthousiast. De investering die het Van der Linden en Hiemstra opleverde? 650.000 euro waar Schoen en Perridon een gezamenlijk bedrijfsaandeel van 35 procent voor terugkrijgen.

Van onze redactie 5 mei 2021

Boombrush dragons den perridon schoen linden hiemstra

Elias van der Linden en Kim Hiemstra scoorden Michel Perridon en Pieter Schoen als investeerders voor Boombrush. Foto's: Boombrush

Het enthousiasme van de topinvesteerders zorgde ervoor dat de twee deelnemers met elkaar in conclaaf moesten over het ontvangen bod. In eerste instantie was dat 750.000 euro voor een bedrijfsaandeel van 40 procent. ,,Ik vind dat jullie een heel erg mooi verhaal hebben”, zei Schoen dan ook. ,,En Michel is bekend met inkopen in China. Wij gaan jullie groot maken.” Gezien de uiteindelijke mondelinge deal hebben de woorden van de topinvesteerder het gewenste effect opgeleverd.

  • Vorig seizoen sloot Michel Perridon ook al een deal met een abonnementsaanbieder. Toen ging het om Parfumado, dat met de verstrekking van parfums een prachtige groei doormaakte. Het hele verhaal lees je hier.

Mondzorg betaalbaarder, stijlvoller en duurzamer maken, dat is waar het Rotterdamse stel een gat in de markt mee gevonden denkt te hebben. ,,Het moet vooral leuker en makkelijker worden”, zegt Hiemstra. ,,Om dat voor elkaar te krijgen hebben we een sonische tandenborstel ontwikkeld die je maar vier keer per jaar hoeft op te laden. En met het abonnement op borstelkopjes vergeet je deze ook nooit meer op tijd te vervangen. We recyclen de oude borsteltjes bovendien ook nog eens. Goed voor de klant, goed voor het milieu.”

"Zodra de deal rond is, willen we een tandpasta gaan introduceren. Iets waar we nu zonder investering alvast mee begonnen zijn"

Kim Hiemstra, Boombrush

Lees ook: Derde seizoen Dragons' Den: de succesverhalen van 2021

Vanaf het moment waarop Van der Linden en Hiemstra in 2019 met enkele mondzorgspecialisten om tafel gingen tot aan de opnames van Dragons’ Den begin 2021 verkocht Boombrush al ruim vierduizend abonnementen. Sinds de opnames in februari steeg het aantal naar ruim achtduizend in Nederland en België.

Onderhandeling met Dragons' Den-investeerders Schoen en Perridon loopt nog

Dat terwijl de onderhandelingen met de twee dragons nog niet zijn afgerond. Van der Linden: ,,Het duurt inderdaad best lang, maar daar valt ook wel wat voor te zeggen. Van andere deelnemers horen we sowieso dat een mondelinge deal in de uitzending niet zomaar even leidt tot een definitieve deal. Het gaat om een hoop geld dus het is logisch dat daar de tijd voor wordt genomen. En voor ons geldt eigenlijk precies hetzelfde. We kwamen naar Dragons’ Den met het idee om 20 procent van de aandelen af te staan tegen 500.000 euro. Dat werd dus 35 procent en dat is best flink.”

Tekst gaat verder onder de foto.

Boombrush product dragons den linden hiemstra perridon schoen

Lees ook: Champagne op kantoor Nikkie Plessen: Dragons' Den-deal met vitamineleverancier Viteezy

Investering van dragons moet Boombrush voet aan de grond in het buitenland bezorgen

,,Zodra de deal rond is, willen we een tandpasta gaan introduceren”, vult Hiemstra haar vriend aan. ,,Dat is iets waar we nu zonder investering alvast mee begonnen zijn.” Tijdens de pitch voor de dragons liet het tweetal al vallen dat het daarnaast ook met floss en mondwater wilt komen en graag verder opschaalt richting Duitsland en Frankrijk.

Tekst gaat verder onder teamfoto Dragons' Den. Foto: Annemieke v/d Togt.

Dragons den schoen plessen kelder harris yip perridon

In Dragons’ Den krijgen startups en scale-ups die op zoek zijn naar een investeerder, de kans hun bedrijf te pitchen aan vijf succesvolle zakenmensen. Michel Perridon, Nikkie Plessen, Won Yip, Shawn Harris en Pieter Schoen zijn samen goed voor zo’n 1 miljard euro en investeren met eigen geld in bedrijven die zich in het tv-programma presenteren.

De afleveringen van Dragons’ Den zijn terug te kijken op NPO Start. Hier vind je een overzicht van de Dragons' Den-deelnemers van het seizoen 2021.

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws