Podcast Droomstart

Rotterdamse koffie-ondernemer helpt startend theemerk in Droomstart

Hoe zet je een merk neer? En wanneer is het tijd om uit te breiden? Deze en nog meer vragen heeft beginnend thee-ondernemer Anne Hardon voor Mark Jordaan. Hij is de eigenaar van het succesvolle koffiemerk Giraffe Coffee Roasters en weet als geen ander hoe je een merk succesvol in de markt zet.

Giraffe coffee roasters mark jordaan koffie chefs dinner tea

Foto: Shutterstock.

Van onze redactie 31 mei 2022

Jordaan is dus de perfecte match voor Hardon om mee te sparren. Dat is dan ook precies wat ze doet in de twaalfde aflevering van Droomstart, de podcast waarin beginnende ondernemers worden gevolgd bij hun eerste stappen.

Lees ook: Moeite met B2B-sales? Deze expert geeft tips

'Waardevol als het publiek jou kent'

Hardon wil met haar bedrijf Chef’s Dinner Tea een alternatief bieden voor wijn bij het avondeten. Maar hoe krijgt zij Nederland ‘s avonds massaal aan de thee? Volgens Jordaan is het belangrijk om je verhaal te kunnen vertellen. ,,Er zijn zoveel theemerken, dus het is waardevol als het publiek jou kent. Ook moet je mensen triggeren, omdat het anders lastig wordt bij hen onder de aandacht te komen.” Daar ligt volgens Jordaan een parallel met zijn eigen koffiemerk. ,,Waarom ging onze webshop lopen? Omdat mensen een girafje op het kopje zagen en dachten: dat is lekker! En dan gingen ze Googlen.”

Lees ook: Waarom 'de consumentenpsycholoog' jonge ondernemer Redouan helpt bij start van bedrijf

Uitbesteden waar niet je kracht ligt

Welke tips heeft Jordaan nog meer voor Hardon? ,,Probeer dingen waar je kracht niet in ligt zo snel mogelijk uit te besteden. Een tijd lang heb ik nog facturen met de hand getypt, omdat we bij wijze van spreken te gierig waren om een goed boekhoudsysteem aan te schaffen. Let op dat je daarin niet verzinkt. Dat zorgt ervoor dat je merk niet schaalbaar is.”

Benieuwd naar het hele gesprek en wil je de rest van de tips weten? Luister Droomstart via de bekende podcast-kanalen zoals Spotify en Apple Podcast. Ga naar Droomstart.nl en mis niets van deze unieke ondernemersreis.

Over Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers op hun weg naar succes

Mark Jordaan spart met Anne Hardon in Droomstart, dé nieuwe podcastserie waarin iedereen met een ambitie en een gouden business-idee wordt geholpen én gevolgd op weg naar het ondernemerschap. Gaat het deze ondernemers in de dop lukken een succesvol bedrijf op te bouwen? Kijk op Droomstart.nl en mis niets van deze unieke ondernemersreis. Alle elf de afleveringen vind je op de bekende podcastkanalen, zoals Spotify en Apple Podcast.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details