Nieuws Groei

Na investering Dragons’ Den: duurzame luiers HappyBear veroveren Europa

De duurzame en herbruikbare luiers van de startup HappyBear zijn nu verkrijgbaar bij supermarktketen Hoogvliet. Ook liggen de luiers in de schappen bij Babypark en Babydump, de grootste babywinkels van Europa. In maart haalde HappyBear, dat in 2018 werd opgericht, een investering binnen in het tv-programma Dragons’ Den.

Van onze redactie 9 december 2021

Happy Bear ondernemers

Jeffrey Scholten (links) en Ramon van Groesen van HappyBear. Foto's: HappyBear

HappyBear maakt luiers van natuurlijke materialen als bamboe, katoen en hennep. Niet alleen duurzaam en voordelig, doordat ze wasbaar en daarmee herbruikbaar zijn, maar ook modern qua design. Volgens de makers zijn het luiers die het milieu én de ouders ontzien.

Naast luiers maakt het jonge bedrijf ook aanverwante producten, zoals hydrofiele doeken (gemakkelijk vocht opnemend), wasnetten en zoogcompressen (absorberen lekkende moedermelk), die aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen. HappyBear-oprichter Jeffrey Scholten: ,,We vinden het fantastisch dat Hoogvliet, Babypark en Babydump onze producten in het assortiment opnemen, vanwege de duurzame kwaliteiten, en hopen dat snel meer retailers volgen.”

''We vinden het fantastisch dat Hoogvliet, Babypark en Babydump onze producten in het assortiment opnemen, vanwege de duurzame kwaliteiten''

Jeffrey Scholten, oprichter HappyBear

HappyBear haalde in maart bij Dragons’ Den investering Shawn Harris binnen

Afgelopen maart haalde HappyBear een investering binnen bij tv-programma Dragons’ Den. Door deze kapitaalinjectie van Shawn Harris en haar bedrijf Orange Wings kon de productie opgeschaald worden en was een bredere verspreiding van de duurzame producten een feit. Voor volgend jaar zijn er plannen om extra stappen te zetten in de Belgische, Duitse en Zuid-Europese markt.

De groei van de productie wordt door HappyBear aangegrepen om de website te restylen, zodat de producten ook online makkelijk te bestellen zijn, en het assortiment te verbreden. Zoals met de lancering van de all-in-one-luier: qua gebruiksgemak lijkt hij volgens het bedrijf op een wegwerpluier, maar is -ie mooier qua ontwerp, goedkoper in aanschaf en beter voor het milieu en de baby’s die ze dragen.

Onderneming verkleint de afvalberg en daarmee impact op milieu

HappyBear is een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in moderne, wasbare luiers van natuurlijke materialen als bamboe, katoen en hennep. Met de prints en eenvoudige sluiting is dit duurzame en voordelige alternatief volgens het merk perfect van geboorte tot zindelijkheid.

Het jonge bedrijf verkleint naar eigen zeggen de afvalberg en daarmee de impact op het milieu aanzienlijk, ook omdat kinderen met wasbare luiers gemiddeld een jaar eerder zindelijk zijn. De luiers hebben een zeer hoog absorptieniveau, geven minder kans op allergische reacties en de kwaliteit is dusdanig dat ze ook geschikt zijn voor een tweede of derde kind.

Bekijk in de video onder dit artikel de uitleg over de werking van de luiers.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers. Actie: ontvang nu €100,- gratis advertentietegoed voor DPG Direct.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws