Podcast

Jari (23) gaat met prijswinnend STRAPD sokkenmarkt op zijn kop zetten

STRAPD, het bedrijf van de 23-jarige Jari van den Broek en zijn studiegenoten is uitgeroepen tot Student Company van het jaar. Het bedrijf dat onderscheidende sokken verkoopt met een speciale rand die zichtbaar is bij het dragen van sneakers, werd door de juryvoorzitter geroemd om de 'totale aanpak'. De mede-oprichter legt in de podcast van De Ondernemer uit hoe hun business eruitziet.

Jo Finale Strapd

Vincent Krijtenburg 4 juni 2019

Strapd 1

Student Company van het Jaar

Tien bedrijven van mbo- en hbo-studenten maakten kans op de titel, waar De Ondernemer als partner aan verbonden is. Uiteindelijk won STRAPD van Fontys in de categorie hbo. Het bedrijf maakt onderscheidende sokken met een speciale rand die zichtbaar is bij het dragen van sneakers. Het team speelt in op de trend flanking, waarbij broeken worden opgerold bij het dragen van sneakers. Jari van den Broek vertelt in de podcast over de totstandkoming van het product: ,,We hebben letterlijk bij onze oma onderbroekenband aan een sok genaaid en toen zagen we dat het er zo gaaf uitzag en het zat erg fijn. We dachten: hiermee kunnen we een nieuwe draagsensatie ontwikkelen.”

Jari van den Broek en zijn compagnons willen met STRAPD de sokkenmarkt veranderen; er is ondertussen patent op het product.

Bekijk hieronder het videoverslag van de dag van de verkiezing Student Company van het Jaar 2019.

;feature=youtu.be

Hiermee kunnen we een nieuwe draagsensatie ontwikkelen

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details