Podcast
Jari (23) gaat met prijswinnend STRAPD sokkenmarkt op zijn kop zetten
STRAPD, het bedrijf van de 23-jarige Jari van den Broek en zijn studiegenoten is uitgeroepen tot Student Company van het jaar. Het bedrijf dat onderscheidende sokken verkoopt met een speciale rand die zichtbaar is bij het dragen van sneakers, werd door de juryvoorzitter geroemd om de 'totale aanpak'. De mede-oprichter legt in de podcast van De Ondernemer uit hoe hun business eruitziet.

Student Company van het Jaar
Tien bedrijven van mbo- en hbo-studenten maakten kans op de titel, waar De Ondernemer als partner aan verbonden is. Uiteindelijk won STRAPD van Fontys in de categorie hbo. Het bedrijf maakt onderscheidende sokken met een speciale rand die zichtbaar is bij het dragen van sneakers. Het team speelt in op de trend flanking, waarbij broeken worden opgerold bij het dragen van sneakers. Jari van den Broek vertelt in de podcast over de totstandkoming van het product: ,,We hebben letterlijk bij onze oma onderbroekenband aan een sok genaaid en toen zagen we dat het er zo gaaf uitzag en het zat erg fijn. We dachten: hiermee kunnen we een nieuwe draagsensatie ontwikkelen.”
Jari van den Broek en zijn compagnons willen met STRAPD de sokkenmarkt veranderen; er is ondertussen patent op het product.
Bekijk hieronder het videoverslag van de dag van de verkiezing Student Company van het Jaar 2019.
;feature=youtu.be
Hiermee kunnen we een nieuwe draagsensatie ontwikkelen