Nieuws Groei
Brabantse JouwWeb verovert Europa met zelf te bouwen website en webshop
Het in Eindhoven gevestigde JouwWeb waagt de internationale sprong. Het gaat hard met de online dienst waarmee ondernemers zelf een eigen professionele website kunnen bouwen.

Directeur Wouter Twisk van JouwWeb. Foto: Van Assendelft Fotografie
JouwWeb haalde dit jaar al 11.000 nieuwe klanten binnen met zijn online oplossing voor ondernemers om zelf een professionele website of webshop te bouwen. ,,Ons jaardoel van 34.000 klanten hebben we al gehaald. Nu kunnen we doorpakken", zegt directeur Wouter Twisk van het Eindhovense bedrijf in het AD.
Onder de naam Webador gaat het de Europese markt op. Engels- en Duitstalige versies van de dienst zijn gereed. Voorlopig richt het bedrijf zich op het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland en Oostenrijk. ,,Doel is dat dit jaar minimaal de helft van de nieuwe aanwas uit niet-Nederlandse markten komt.”
''De concurrentie is internationaal groter dan in Nederland, dat wordt een uitdaging om mee om te gaan''
Online inspanningen
Ondernemers vergroten hun online inspanningen in tijden van corona, merkt Twisk. ,,Dat komt doordat ze veel thuiszitten en de tijd hebben om daar aan te werken.” Ook kleinere bedrijven moeten beter online aanwezig zijn en online meer afzet zien te creëren. Met de online dienst kan volgens Twisk snel, eenvoudig, zonder technische kennis en tegen lage kosten een professionele website worden gebouwd.
Om internationale klanten te werven adverteert het bedrijf in de zoekmachine van Google. Mensen die zoeken op 'website bouwen’ krijgen de advertentie voorgeschoteld.
Lees ook: Wouter Twisk scoort met websitebouwtool voor kleine ondernemers
Britse voice-over
Voor de Engelstalige versie is een betaalmogelijkheid in Britse ponden en met creditcards toegevoegd. De uitlegvideo is voorzien van een Britse voice-over. Voor de Duitse editie is een Duitstalige medewerker aangetrokken.
In eerste instantie is internationalisering gericht op Europa. ,,We willen een belangrijke speler in de Europese markt worden. De concurrentie is internationaal groter dan in Nederland, dat wordt een uitdaging om mee om te gaan. We willen gezonde groei, waarbij we klanten goede ondersteuning kunnen blijven bieden.”
De groei wordt gefinancierd uit eigen middelen. ,,Het resultaat kunnen we investeren in internationale groei.”