Nieuws Groei

Sharon Hilgers (My Jewellery) wint prijs voor Vrouwelijke Groeier 2021

Sieraden- en kledingboetiek My Jewellery is in de prijzen gevallen. Sharon Hilgers (32) is de ceo van My Jewellery en heeft de Vrouwelijke Groeier 2021 gewonnen. De boetiek is daarmee uitgeroepen tot het snelst groeiende Nederlandse bedrijf met een vrouw aan het roer. De award werd woensdagavond uitgereikt op een initiatief van Erasmus Centre for Entrepreneurship en nlgroeit.

Van onze redactie 8 oktober 2021

Sharon Hilgers my jewellery

Sharon Hilgers is verguld met haar prijs en met de aandacht voor vrouwelijk ondernemerschap. Foto: My Jewellery.

Wat begon als een klein winkeltje is in korte tijd uitgegroeid tot een heus imperium

Als kakelverse winnaar van de Vrouwelijke Groeier 2021 is Hilgers naar eigen zeggen enorm vereerd. ,,Juist in deze onzekere tijd vind ik het belangrijk om onszelf als merk te blijven ontwikkelen. We hebben hard gewerkt om te staan waar we nu staan. Ik ben enorm blij met deze award, des te meer omdat we binnen ons bedrijf met veel vrouwen werken en ik vind het heel belangrijk dat er meer aandacht komt voor vrouwelijk ondernemerschap.”

Lees ook: Van docent naar sieradentycoon: het succes van Sharon Hilgers (My Jewellery)

In de categorie Vrouwelijke Groeier is gekeken naar succesvolle groeibedrijven met minstens één vrouwelijke oprichter of bestuurder. Uit de Top 250 waren voor deze award vijf bedrijven genomineerd. Naast Hilgers waren er vier andere genomineerden: Cindy Broersen (Breedweer Facilitaire Diensten), Marieke van de Rakt (Yoast), Marion Koopman (Greenhouse) en Miranda Berkhof (Zelfstroom).

Slechts 5 procent van alle Top 250 Groeibedrijven heeft een vrouw aan het roer

De winnaar is vastgesteld aan de hand van de absolute omzet- en personeelsgroei over de periode 2017-2020, waarbij 50 procent relatieve groei en 50 procent absolute groei is meegenomen. Vrouwelijk ondernemerschap is een belangrijk thema omdat de meerderheid van de ondernemers en bestuurders in Nederland nog altijd man is. Van alle Top 250 Groeibedrijven heeft bijvoorbeeld slechts 5 procent een vrouw aan het roer.

Snel wisselende collecties zorgen voor een trouwe fanbase

Mij Jewellery bestaat dit jaar tien jaar. Hilgers, founder en eigenaresse van My Jewellery, heeft binnen tien jaar tijd een team gecreëerd van ruim 400 jonge, creatieve en enthousiaste werknemers die zorgen dat My Jewellery elke dag groeit. Wat begon als een klein winkeltje in ’s-Hertogenbosch, is in korte tijd uitgegroeid tot een heus imperium. Een goedlopende webshop en twintig boutiques in diverse grote Nederlandse steden: Hilgers boekt succes na succes. Dagelijks inspireert My Jewellery duizenden modeliefhebbers via verschillende kanalen. Het sieraden- en modemerk heeft een inspirerende merkbeleving, leuke prijzen en snel wisselende collecties die zorgen voor een trouwe fanbase.

MYJ 210826 4409 2

My Jewellery inspireert duizenden modeliefhebbers met leuke collecties.

Hilgers startte haar bedrijf in de zomer van 2011 met een succesvolle webshop. In 2015 opende ze haar eerste boutique in Den Bosch. Vandaag de dag is My Jewellery uitgegroeid tot één van de snelst groeiende e-commerce bedrijven van Nederland. Naast de inmiddels twintig over het land verspreide boutiques heeft My Jewellery ruim 300 partner stores, voornamelijk in de Benelux. Ook buiten de Benelux is het merk te vinden en breidt het zich steeds verder uit. Het merk heeft bijna een half miljoen volgers op Instagram.

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws