Nieuws Groei

Goedendoelenplatform The Social Handshake haalt 1,1 miljoen euro op

Het platform voor ‘payroll giving’ The Social Handshake heeft 1,1 miljoen euro kapitaal opgehaald. Via het platform kunnen medewerkers direct vanuit het salaris belastingvrij goede doelen steunen. De populariteit van deze loongiften is exponentieel gestegen. Met deze investering wil de Amsterdamse startup dan ook de razendsnelle groei ondervangen en aanvullende producten ontwikkelen.

Van onze redactie 19 mei 2022

Social handshake team

Het team achter The Social Handshake. Ceo Sandra van Beest in paarse rok.

Met de krapte op de arbeidsmarkt is uitbreiding van benefits een van de HR-trends. Ook steeds meer werkgevers willen aantoonbaar bijdragen aan een duurzame en sociale wereld, niet in de laatste plaats om talent aan zich te binden. The Social Handshake verbindt werkgevers, medewerkers en goede doelen met LoonGift.

Met dit platform kunnen medewerkers direct vanuit het salaris zelfgekozen goede doelen steunen. Bovendien profiteren zij van belastingvoordeel waardoor het minder kost om méér te geven, belooft de startup. Zo maken werknemers en werkgevers samen meer impact. Het fenomeen ‘payroll giving’ bestaat in het buitenland al langer en is in Nederland al populair onder de generatie Z en millennials.

''7 op de 10 medewerkers verwacht dat hun werkplek mogelijkheden biedt voor sociale impact''

Sandra van Beest, oprichter en ceo The Social Handshake

NoodGift voor Oekraïne en KerstGift bestaand uit budget voor goede doelen

Sandra van Beest, oprichter en ceo van The Social Handshake: ,,7 op de 10 medewerkers verwacht dat hun werkplek mogelijkheden biedt voor sociale impact. Sinds de lancering zijn we overrompeld door bedrijven die aan de slag willen met LoonGift, omdat goed doen eenvoudig moet zijn en mensen willen dat hun euro’s goed terecht komen. Opschalen met behulp van groeigeld is daarom belangrijk. Uiteindelijk willen we dat LoonGift net zo gebruikelijk is als een fietsenplan of een dag vrijwilligerswerk van de zaak.”

Bij LoonGift hebben de goede doelen géén wervingskosten en worden de administratiekosten betaald door de werkgever. Hierdoor gaat er niets van de gift verloren. Wessel van Eeden van JustDiggit, een van de goede doelen aangesloten bij The Social Handshake: ,,Wij ontvangen 100 procent van de LoonGiften van The Social Handshake. Dit kunnen we volledig gebruiken om Afrika groener en koeler maken.”

Of meer zelfs, want steeds meer bedrijven kiezen ervoor om giften te verdubbelen of om deel te nemen aan eenmalige acties. Zo is er NoodGift voor Oekraïne, maar ook KerstGift waarmee bedrijven in plaats van een kerstpakket een budget geven dat medewerkers mogen schenken aan goede doelen. The Social Handshake verzorgt de administratie en veilige betalingen.

BUX, Squla, Bain & Company, The Student Hotel en Hewlett Packard klant

The Social Handshake kan inmiddels rekenen op klanten waaronder BUX, Squla, Bain & Company, The Student Hotel en Hewlett Packard Enterprise.

Met de nieuwe groep investeerders boort The Social Handshake daarnaast een groot netwerk aan om de groei te versnellen. Naast JEX, Velocity Fintech Capital en Boralis maakten meerdere angel investors en startup founders onderdeel uit van de investeringsronde. De totale financiering voor The Social Handshake in deze ronde komt hiermee uit op 1.1 miljoen euro.

Lees ook: Nooit te vroeg voor een investering: RemoteDream bewijst het in Dragons' Den

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws