Nieuws Groei
Yummygums haalt in drie dagen 1 miljoen euro aan groeifinanciering op
Sharefunding bleek voor fruitgummerk Yummygums dé manier om fans en klanten nog meer bij het bedrijf te betrekken. Die hadden daar wel oren naar. Binnen drie dagen was het doelbedrag van 1 miljoen euro overschreden. Het doelbedrag is nu verhoogd naar 1,3 miljoen euro.

Yummygums-oprichters Frank van Driel, Ruben Balian, Luuk van Hoogstraten en Michel Kobus. Foto: Yummygums
Ruben Balian, ceo van Yummygums, is overweldigd door het succes van de campagne: ,,We kregen uit onze community vaak de vraag of er niet in Yummygums kon worden geïnvesteerd, dus we wisten dat er interesse was, maar dat het zó snel zou gaan hadden we niet verwacht!”
Balian begon zijn carrière ooit bij ING, waar hij bedrijven van financiering voorzag. ,,Door mijn vroegere ervaring had ik sharefunding als financieringsvorm niet zo scherp op mijn radar staan.” Totdat hij van andere ondernemers hoorde hoe waardevol het was om de band met je community op deze manier nog hechter te maken. ,,Onze fans geloven in onze missie en vinden het maar wat mooi om er op deze manier onderdeel van uit te kunnen maken.”
''We zijn al begonnen in het buitenland, we breiden het team uit en we lanceren dit jaar nog meer nieuwe producten''
Goede resultaten van Yummygums bij Etos
De financiering gaat gebruikt worden voor groei: ,,We zijn al begonnen in het buitenland, we breiden het team uit en we lanceren dit jaar nog meer nieuwe producten.” In het Verenigd Koninkrijk heeft de startup dit jaar een vliegende start gemaakt en zijn ze door het hele land verkrijgbaar in de apotheken van Well Pharmacy en bij supermarktketen Tesco.
Het team is per maart versterkt met Ruben Hijl als Head of Sales (hiervoor Head of Sales bij Tony’s Chocolonely) en Tim Wolters als Head of Product (hiervoor Category Manager en Productontwikkelaar bij Vitaminstore). Op basis van de goede resultaten van Yummygums bij Etos gaat Hijl de aanwezigheid binnen retail vergroten, in Nederland én daarbuiten. Wolters gaat het assortiment optimaliseren en verder uitbreiden, dit jaar nog met vijf nieuwe producten.
Lees ook: Nederlandse BenBits wint zaak van multinational Mentos: weg vrij voor 'plasticvrije kauwgom'
Investeren in Yummygums kan vanaf 250 euro
Het doelbedrag van de startup is verhoogd naar 1.3 miljoen euro. ,,De campagne loopt nu nog enkele weken en we willen het liefst al onze fans kunnen verwelkomen. We hebben het doelbedrag nu al twee keer verhoogd, maar dat houdt natuurlijk een keer op.” geeft Balian aan.
Investeren in Yummygums is voor iedereen toegankelijk. Het kan vanaf 250 euro en je kunt instappen via het groene sharefunding-platform Broccoli. Bekijk de campagne hier of direct via het platform van Broccoli .