Nieuws Groei
Twee zussen, één missie met MamasChai: iedereen de echte chai laten ontdekken
Toen Leonie Ruhe met haar man bij zijn familie in India langsging, ontdekte zij daar masala chai: een zoete, kruidige theedrank. Terug in Nederland bleek deze natuurlijke chai nergens te verkrijgen. Leonie is zelf in de keuken chai gaan brouwen om tot het perfecte recept te komen. Haar zus Kirsten Grotholt was ook meteen overtuigd en ze besloten dit samen op de markt te brengen.

MamasChai-oprichters Leonie Ruhe (links) en zus Kirsten Grotholt. Foto: Yara Photography
MamasChai is volgens de ondernemer de eerste ready-to-drink chai op de Nederlandse markt en een stuk gezonder dan de reguliere chai varianten op poeder- of concentraatbasis. ,,Chai latte bevat veel suikers, onnatuurlijke ingrediënten en vaak geen eens echte kruiden en thee, en dat terwijl chai thee betekent."
Daar besloten de zussen verandering in te brengen. Maar makkelijk was het niet, ze hebben lang gezocht naar het perfecte recept. De chai wordt gemaakt van Indiase zwarte thee, amandelmelk, echte specerijen en een vleugje ongeraffineerde ruwe rietsuiker. Kirsten: ,,Daarnaast is hij vegan, bevat tot 80 procent minder suiker dan chai lattes en hij is zowel warm als koud te drinken."
''De crowdfundingcampagne staat nu op ruim 60 procent met als doel om minimaal 30.000 euro op te halen in de vorm van een lening''
Inmiddels zijn er al meer dan 7.000 pakken van MamasChai verkocht
In oktober lanceerden de zussen het merk en inmiddels zijn er al meer dan 7.000 pakken verkocht. Er lopen gesprekken met grote retailers en om deze productie aan te kunnen is er een investering nodig. Met als doel: iedereen in Nederland kennis te laten maken met de authentieke chai, zonder rommel. Om dit te realiseren hebben de zussen een crowdfundingcampagne opgezet.
Leonie: ,,De crowdfundingcampagne staat nu op ruim 60 procent met als doel om minimaal 30.000 euro op te halen in de vorm van een lening. Het is heel bijzonder om te zien dat er al zo veel mensen met ons mee willen groeien.” Als er meer wordt opgehaald willen de ondernemers nieuwe smaken en to-go-verpakkingen ontwikkelen. Investeren kan tot eind juni op deze plek.
Kirsten: ,,We zijn blij om te zien dat er zoveel mensen ambassadeur van ons merk willen worden en ons steunen in onze groei. Er is nog veel potentie en we willen hét chai merk worden. Maar we zijn er nog niet, dus alle hulp is welkom!".
De verpakkingen van MamasChai.
Lees ook: Hoe het duurzame thee-abonnement van Teazie groeit met nog grotere ambities