Podcast
Zo verandert Stephan Gonnissen met Switch de reclamewereld
Stephan Gonnissen is oprichter van het uitwisselingsprogramma voor creatieven bij reclamebureaus: Switch. Hij werkte al in de creatieve wereld vóór de uitvinding van het internet en kent de traditionele reclamewereld als zijn broekzak, maar sinds de digitale golf over reclame rolde, vond hij het pas echt interessant. Waarom? Luister daarvoor naar deze aflevering van de Namarama Show gepresenteerd door Floris Hülsmann.
De afgelopen jaren werkte Gonnissen als freelance art director en creative director, direct na een periode van tien jaar als creative director digital bij reclamebureaus als UbachsWisbrun, TBWA en Etcetera, op klanten als T-Mobile, Samsung, Heineken, Albert Heijn, Apple, Volvo, Philips en KPN.
De reclameman heeft afgelopen jaar veel waardering geoogst met een van breinkinderen: 'Volvo Lifesaver', waarbij AED’s in Volvo's werden geplaatst om levens te redden.
Ontplooien van initiatieven voor jonge creatieven
Gonnissen wil graag bijdragen aan de toekomst van de reclameindustrie. Daarom geeft hij regelmatig lezingen en masterclasses op verschillende kunstacademies zoals Academie Artemis, Willem de Kooning en Fontys. Ook was hij ruim vier jaar bestuurslid van de ADCN (vereniging voor creativiteit in reclame en design in Nederland), waar Gonnissen vooral initiatieven voor jonge creatieven ontplooide.
Met het Switch Talent Program, een leer-werktraject om junior creatieven een betere kans te geven om een mooie start te maken bij een creative agency, lukt dat prima. Luister naar bovenstaande podcast voor alle details en andere inspirerende visies en adviezen.
Lees ook: Je merk echt iets laten vertellen? Alef de Jong (Wunder) deelt zijn advies