Nieuws Innovatie
Payconiq International en Bancontact Payconiq Company lanceren app-gebaseerde digitale maaltijdcheque in België
Samen met Bancontact Payconiq Company heeft Payconiq International een nieuwe digitale maaltijdcheque-oplossing uitgebracht, die is ontworpen om de manier waarop merken momenteel hun vouchers aanbieden te transformeren. Deze digitale oplossing is een krachtige ondersteuning van de merkactiviteiten en verbetert de klantervaring aanzienlijk..

De oplossing, die al gelanceerd werd in België en binnenkort in Luxemburg, maakt het accepteren van maaltijdcheques in de winkel mogelijk zonder dat er een betaalterminal nodig is.
Consumenten kunnen hun maaltijdcheques toevoegen aan de Payconiq by Bancontact -app, om snellere voucherbetalingen te doen, de geschiedenis van hun vouchertransacties te controleren en hun vouchersaldo te controleren. De nieuwe oplossing maakt het voor vouchermerken heel eenvoudig om via hun mobiele apparaat contact te leggen met klanten, de koopervaring te stroomlijnen en extra diensten toe te voegen.
"Ons doel met het digitaliseren van vouchers en prepaid kaartbetalingen is om onze partners in staat te stellen hun klanten de best mogelijke betalingservaring te bieden voor deze cruciale service"
Meer dan twee miljoen werknemers in België ontvangen momenteel maaltijdcheques als onderdeel van hun arbeidsvergoeding, een belastingvrij voordeel van hun werkgever. Traditioneel gebruiken ze hiervoor, een speciale betaalkaart. Met de nieuwe oplossing kunnen medewerkers deze als nieuwe betaalmethode toevoegen aan de Payconiq by Bancontact -app en ze net zo eenvoudig en gemakkelijk gebruiken als elke andere vorm van digitale betaling zoals betalen met QR-code.
Guido Vermeent , CEO van Payconiq International: ,,Maaltijdcheques behoren tot de meest wijdverbreide, geliefde en belangrijkste personeelsvoordelen in België en Luxemburg. Ons doel met het digitaliseren van vouchers en prepaid kaartbetalingen is om onze partners in staat te stellen hun klanten de best mogelijke betalingservaring te bieden voor deze cruciale service. We doen er alles aan om betalingen slim, eenvoudig en flexibel te maken, zodat onze partners innovatieve diensten met toegevoegde waarde kunnen bieden, zoals digitale maaltijdcheques of hybride betalingsopties.”
Gemak, snelheid en veiligheid
Naarmate meer consumenten en merken mobiel en digitaal betalen, hebben betalingsproviders nieuwe manieren nodig om gemak, snelheid en veiligheid te bieden. De range oplossingen van Payconiq International maakt zowel naadloze transacties als snelle betalingen voor gebruikers mogelijk, terwijl digitale transformatie en betalingsacceptatie praktisch zijn voor merchants. Deze tools helpen bedrijven ook om zich voor te bereiden op de nieuwe generatie POS-terminals, met extra functionaliteit om diensten met toegevoegde waarde te bieden, zoals betalingsacceptatie.
"De Payconiq by Bancontact-app evolueert en innoveert voortdurend met nieuwe functies"
Deze nieuwe oplossing is de eerste stap in de richting van Payconiq’s visie voor een wereld waarin consumenten meerdere vouchertypes van verschillende schema’s, zoals Monizze, Sodexo en Edenred, kunnen gebruiken om in een enkele transactie voor food- en non-foodwinkels te betalen.
Geen betaalterminal meer nodig
,,De Payconiq by Bancontact - app evolueert en innoveert voortdurend met nieuwe functies. De functies voor het delen van een restaurantrekening, het kopen van bus- of treinkaartjes, het doneren van geld aan een goed doel, zijn bijvoorbeeld al aanwezig. Nu komt de mogelijkheid om met maaltijdcheques te betalen”, zegt Nathalie Vandepeute, CEO van Bancontact Payconiq Company.
,,Dit is een andere manier om het leven van onze gebruikers gemakkelijker te maken. We zijn ervan overtuigd dat niet alleen consumenten, maar ook merchants baat zullen hebben bij de opname van maaltijdcheques in de Payconiq by Bancontact - app, zodat ze de vouchers kunnen accepteren zonder dat er een betaalterminal nodig is.”