Nieuws Innovatie

Succesvol met augmented reality

In 2012 begon Natasja Paulssen (47) met Dutch Rose Media. Ze stortte zich op toepassingen van augmented reality (mix van de realiteit en een 'virtuele verrijking' zoals Google Glass, red.). De ontwikkeling van deze branche zorgt voor groei, maar ook extra verantwoordelijkheden.

Babette Margés | Foto: Jeroen Appels 2 november 2016

Dutch rose media ar oplossingen

Natasja Paulssen studeerde technische informatica aan de TU Eindhoven en werkte twaalf jaar als partner bij Ordina. In 2012 startte ze haar bedrijf Dutch Rose Media. Dutch Rose Media brengt in kaart welke AR-oplossingen geschikt zijn voor een klant. De programmeurs werken met alle AR-platformen en apps voor zowel iOS als Android.

Vliegende start

,,In mei van 2012 startte ik mijn bedrijf met een medewerker. Ik zag de mogelijkheden van nieuwe technologieën omtrent augmented reality (AR) en dacht: daar moet ik iets mee doen. AR stond begin jaren 90, net als het internet, in de kinderschoenen. Toen de Dutch Technology Week voor het eerst in de Brainport regio Eindhoven werd gehouden, kon ik meteen inhaken. Daaruit vloeiden veel klanten voort. Al in oktober van dat jaar had ik mijn porfolio vol zitten met verschillende A-merken.''

Kantelpunt

,,De groei zette door; we verhuisden naar een groter kantoor op Strijp-S. In het eerste kwartaal van dit jaar haalden we net zoveel opdrachten binnen als het hele jaar ervoor. Ik stond even voor een dilemma: het extra werk uitbesteden of meer mensen in vaste dienst nemen? In mijn hoofd ben ik bijna een half jaar met die beslissing bezig geweest. Omdat ik de toekomst positief inzie, heb ik vier afstudeerders aangenomen. Nu hebben we de benodigde capaciteit om al het werk aan te kunnen.''

Op eigen kracht

,,Dat ik nu verantwoordelijk ben voor tien medewerkers, vind ik wel een dingetje. Alles moet betaald worden met geld dat het bedrijf zelf genereert. We hebben geen investeerders of kredieten.''

Gerelateerde artikelen:Nerds helpen ouderen Wenskaart wordt Virtual Reality In de ban van Virtual Reality