Aangeboden door Livingprojects
Branded Content Technologie
Livingprojects: ‘Wij bieden 100 procent kippenvel met licht en audiovisuele technieken’
Een omgeving die verrast, prikkelt en kippenvel bezorgt, tot op je tenen. Daar gaat Livingprojects voor. Deze creatieve club mensen bedenkt opvallende oplossingen met licht, geluid en beeld. Van een warme, gastvrije sfeer in een hotellounge tot het ontwerpen en realiseren van spraakmakende, iconische installaties voor gebouwen. Directeur Michael Sebregts: „Wij beloven om ‘wow’ toe te voegen.”

Michael Sebregts: ,,Wij gaan van verlichting naar ervaring.” Foto: Livingprojects
In 2005 startte Sebregts de onderneming Livingprojects. Inmiddels bestaat de organisatie uit een hechte club die werkt vanuit één missie: honderd procent kippenvel leveren. „Allemaal hebben wij een passie voor het maken van mooie dingen. We zijn creatief met techniek. Dat resulteert in het succes van vandaag.”
Honderd procent kippenvel
Waarom honderd procent kippenvel? „In 2018 dachten we na over waar we voor staan en gaan. Waar mag je ons wakker voor maken? Tijdens dit proces hebben we ons merk sterk gepositioneerd. Met een duidelijke merkbelofte: honderd procent kippenvel. Dat is feitelijk ons product. Creatief hebben we dat vertaald naar: ‘add wow’. Wij willen onze klanten én de klanten van onze klanten verrassen. Niet alleen met creatief-technische oplossingen, maar ook door onze manier van werken. Hoe dat lukt? Met creativiteit, een beetje humor, een open mind en vakmanschap.”
“We willen onze klanten én de klanten van onze klanten verrassen. Met creativiteit, een beetje humor, een open mind en vakmanschap”
Iconische gebouwen
In de beginfase richtte Livingprojects zich primair op de entertainmentsector. Maar met de komst van de ledverlichting zag de organisatie kans om ook in andere markten te groeien. Bijvoorbeeld in de architectuur. „Verspreid over Nederland verlichten wij iconische gebouwen en objecten. Deze oplossingen leidden tot een nummer één marktpositie op het gebied van lichttechnologie.”
Een opvallend CV
Inmiddels heeft Livingprojects een portfolio vol spraakmakende projecten, zoals kantoorruimtes, winkelcentra, monumentale panden, bruggen en opvallende gebouwen. Waaronder het iconische Fletcher Hotel in Amsterdam, waar Livingprojects er met een lichtoplossing voor zorgt dat het hotel in de avond net zo blauw oogt als overdag. Of de Grote Kerk in Breda. „Op gewone avonden staat de kerk in mooi wit licht, zodat we de trots van Breda zien, zoals we haar ook overdag zien. Met speciale gelegenheden kan de kleur worden aangepast, bijvoorbeeld tijdens Carnaval of Koningsdag. Zo komt dit pronkstuk tot leven en boosten we het stadsimago van Breda. Dat doen we overigens voor verschillende gemeentes en bedrijven. Groot én klein.”
Livingprojects. Bekijk hier meer projecten.
Van buiten naar binnen
Livingprojects staat vooral bekend als dé ‘pro’ op gebied van buitenverlichting in Nederland. Daar komt nu verandering in. De ambities reiken namelijk verder. „We gaan van buiten naar binnen. Van verlichting naar ervaring. Dat doen we door meerdere technologieën te integreren, zoals licht gecombineerd met audiovisuele technieken en sensoren. Alles draait om de interactie tussen omgeving en gebruiker. Met deze oplossingen zien we niet alleen kansen voor openbare buitenruimten, maar willen wij ook sectoren zoals retail, kantoren en hospitality voorzien van ‘wow’.”
Zelfsturende teams
In 2019 besloot Livingprojects intern anders te gaan werken. Met zelfsturende teams. Daarmee biedt de organisatie meer ruimte voor ondernemerschap en vrijheid. „Wij leggen veel verantwoordelijkheid bij onze medewerkers, want we geloven dat je daarmee meer betrokkenheid, werkgeluk en succes behaald. Verder zijn wij allergisch voor hiërarchie. En willen we het écht anders doen. Creatiever, succesvoller. Ook intern streven we dat wow-gevoel na.”
“Zodra je de échte vraag van een klant begrijpt, zet je technologie in als middel om een hoger doel te behalen”
De vraag achter de vraag
De merkpositionering en interne veranderingen bij Livingprojects leidden tot een andere marktbenadering. Voorheen stroomde Livingprojects vooral bij de technische fase in een project. Nu wil de organisatie in een eerder stadium met de klant aan tafel: als sparringpartner. „Vaak hebben klanten een technische vraag. Ze willen een gebouw of ruimte verlichten of voorzien van ledschermen. Maar voordat we gaan bedenken, gaan wij eerst in gesprek. Dan bedoel ik écht in gesprek. Dat betekent dat ons creatieve team de vraag achter de vraag achterhaalt. Wat wil de klant écht bereiken? Dat is waardevolle informatie. Want zodra je de échte vraag van een klant begrijpt, zet je technologie in als middel om een hoger doel te bereiken. Zo maak je niet alleen mooie dingen, maar boek je resultaat. Niet bereiken, maar écht raken. Daar maken wij verschil mee.”
De koffie staat klaar
Wat er dit jaar op het programma staat? ,,Groei. In de huidige, maar ook in de nieuwe marktsegmenten. Daarnaast nodigen we ondernemende talenten en bedrijven uit zich aan onze groep toe te voegen. Dus wil jij opvallen in een wereld die 24/7 ‘aan’ staat? Of wil je zelf het wow-effect toevoegen? Dan nodigen wij je bij deze uit voor een goed gesprek. De koffie staat klaar.”
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Livingprojects. Meer info: livingprojects.nl
Livingprojects. Bekijk hier meer projecten.