Nieuws Marketing
Altijd de beste willen zijn

Gert Kooijman (48), directeur van autobedrijf Kooijman Vianen, wil altijd de beste zijn. Die houding verlangt hij ook van zijn personeel. Op maandag 25 januari zond de NTR de documentaire Garage 2.0 uit over het familiebedrijf. De drie sleutelmomenten in het leven van Gert Kooijman.
1 Liefde voor auto's
"Ik wist al zeker wat ik wilde worden toen ik nog maar een jochie was. Mijn liefde voor auto's is ontzettend groot. Op mijn 27ste liet ik mijn vader weten dat mijn broer Ton en ik de zaak wilden overnemen."
2 Weerwoord
"We hebben tweehonderd werknemers. Ik betrek ze bij mijn beslissingen en leer elke dag van hen. Sollicitatiegesprekken voer ik zelf. Ik wil sollicitanten recht in de ogen kijken en voelen of ze bij onze bedrijfscultuur passen. Van meelopers houd ik niet; ik ontvang graag een weerwoord. Waar ik vooral op let: of iemand liefde voor het vak heeft, leergierig is en tot het uiterste wil gaan."
3 Veranderende auto-industrie
"Vroeger deed je de voordeur open en waaiden de klanten naar binnen. Nu hebben mensen hun huiswerk vaak al via internet gedaan . Daarom moeten we verder gaan voor onze klanten: beter luisteren naar hun wensen en nog meer service bieden. Je kunt beter niets verkopen dan dat je iets verkoopt waar iemand achteraf niets aan heeft."
In ruim twintig jaar groeide autobedrijf Kooijman Vianen van twintig tot tweehonderd personeelsleden.