Podcast

Bakkie Media: het meest opmerkelijke in media en marketing (10x)

Bakkie Media is een wekelijkse podcast over marketing en media waarmee je binnen 15 minuten op de hoogte bent van wat er speelt in medialand. De marcom-experts Daniel Kok en Thijs van Dijk praten je - soms met een knipoog - bij onder het genot van een goede bak koffie. Deze aflevering is speciaal: het is de 10de aflevering van het jaar in de tiende maand.

Van onze redactie 21 oktober 2019

In deze Bakkie Media met Daniel Kok en Thijs van Dijk, de 10de aflevering van het jaar in de tiende maand, draait het om de 10 meest opmerkelijke gebeurtenissen in media en marketing van het afgelopen jaar: van growth hacking tot influencers, de komst van Budweiser naar Nederland en de battles op TV en op de online streaming video platformen.

Lees ook: Bakkie Media: wint Bol.com speelgoedstrijd van Intertoys?

Bakkie Media is een van de podcasts die op onze website wordt gepubliceerd, maar niet door De Ondernemer is gerealiseerd.

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping in Heeg anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
De Ondernemer

Een naam voor je bedrijf: waarom niet je eigen naam zoals Bert Hagendoorn?

In deze nieuwe aflevering van De Namarama Show spreekt gastheer Floris Hülsmann met Bert Hagendoorn. Deze topadviseur opereert simpelweg onder zijn eigen naam: 'Bert Hagendoorn'. Waarom hij dat doet en niet een nieuw verzonnen bedrijfsnaam koos? Dat hoor je in deze podcast.

Details
De Ondernemer

Groter (internationaal) wagenpark? Hier moet je aan denken

Je bedrijf is succesvol, maar om te blíjven groeien heb je een groter wagenpark nodig. Hoe kies je de juiste voertuigen, ook wanneer je naar het buitenland wilt uitbreiden? ‘Het is een kwestie van goed onderzoek doen naar wat bij jouw bedrijf past en nuchter blijven nadenken. Dat iets kan, wil niet meteen zeggen dat het ook móet…’

Details