Nieuws Marketing
Beaver Bril: Startup bedenkt kekke kijkers van krantenpapier
Ze bedachten kekke kijkers van bamboe, hout en steen. Deze zomer bestormt Beaver Bril de markt met een nieuwe gimmick: de zonnebril van krantenpapier. "Het zorgt voor een orignele look en elke bril is uniek", zegt mede-oprichter Koen Middeldorp tegen DeOndernemer.nl.
Veel oude kranten kregen tot nog toe een tweede leven als inpakpapier bij de Chinees of in de kattenbak. Dankzij Beaver Bril, in 2013 begonnen met bamboe zonnebrillen, komt daar een nieuwe toepassing bij. De startup brengt zonnebrillen met papier van de Amsterdamse middagkrant Het Parool op de markt.
Hoe staan de zaken ervoor bij Beaver Bril? "We zitten boven het omzetniveau van 2015, ik denk dat er dit jaar tussen de 2000 en 3000 stuks over de toonbank gaan. Maar het gaat niet zoals we gehoopt hadden. Het weer valt gewoon tegen. Het voorjaar was klote. De zomer valt tegen. De afgelopen jaren was het weer minstens één van de twee seizoenen goed. Maar ja, het is ook redelijk naïef om in regenachtig Nederland zonnebrillen te gaan verkopen natuurlijk!"
Waarom is er markt voor een zonnebril van krantenpapier?"We vonden krantenpapier een mooi materiaal. Het zorgt voor een originele look en elke bril is uniek. Het gebruik van gerecycled materiaal sluit bovendien aan bij onze benadering. We gebruiken natuurlijke grondstoffen zoals hout, steen en bamboe voor onze brillen."
En als het regent? Is het dan gedaan met mijn papieren zonnebril?"Dat zou je denken! Maar nee, het montuur is van hout en er zit een kunststof coating omheen. We hebben hem bij wijze van test een dag in een emmer water gelegd. Hij bleef gelukkig heel!"