Nieuws Marketing

Blogtop 5: Schreeuw het hardst en win de klant

'Wie het hardst schreeuwt, het snelst praat, en het laagst biedt wint de klant', schrijft onze blogtop 5-winnares Renée Petiet deze week in haar blog. Maar of dat nou de beste manier van marketing is, vraagt ze zich af. Marketing heeft maar één doel; het maakt het hart en de kracht van je bedrijf duidelijk.

De Ondernemer 1 april 2016

Deal 1
1. Renée Petiet - Leads kopen: een plat straatgevecht Offerte-vergelijkingssites. Handig. Een offerte is zo aangevraagd. Even je gegevens achtergelaten en je krijgt drie of vijf offertes in je mail. Wat je niet ziet, is het platte gevecht dat zich achter de schermen afspeelt om je gegevens en je omzet. In deze blog mijn tussentijdse conclusie van mijn lead-koop-pilot. 2. Toin Saris - Mission statement Sinds een maand hebben we twee HBO Studenten in huis, die gedurende een periode van circa 6 maanden bij ons hun afstudeeropdracht komen vervullen. Tijdens één van de periodieke gesprekken met onze afstudeerders kwam onze Mission Statement ter sprake. Of eigenlijk het ontbreken ervan. Dit verbaasde mij enorm. 3. Richard de Vries - Waarom is een commerciële ambassadeur goud waard voor ieder bedrijf Uit eigen ervaring weet ik dat een commerciële ambassadeur goud waard is voor ieder bedrijf. Dat lijkt een open deur. Maar “als die open staat loop je toch gewoon door”, aldus R. Benninga de energieke motivator van ondernemend Nederland. In deze blog 4 voorbeelden die de meerwaarde van commerciële ambassadeurs onderstrepen. En hoe je op een persoonlijke manier commerciële ambassadeurs voor je bedrijf werft. 4. Olaf ter Haar - Klopt de handelsregisterinformatie van uw (buitenlandse) zakenpartner? Gisteren kreeg ik een ogenschijnlijk eenvoudig verzoek van een collega van mij uit het Verenigd Koninkrijk, waarmee ik samen werk in het Enterprise Europe Network. Dit netwerk is opgericht om ondernemers binnen Europa, maar ook steeds meer daarbuiten, met elkaar in contact te brengen. En om te laten samenwerken in handel en technische innovaties vanuit digitale profielen, netwerken en matchmaking op beurzen. 5. Sanne Cramer - Snapchat voor ondernemers: learning by doing Snapchat is een app voor je smartphone waarmee je foto’s en video’s van het hier en nu kan versturen naar je contacten. De bestanden zijn maar enkele seconde te zien. Daarna is het bestand weg. Terugkijken is mogelijk tegen betaling. Een groot verschil met Whatsapp.