Nieuws Marketing

Busjesverhuurder BusterRent doet alles online

De oververhitte huizenmarkt in Amsterdam zorgt ervoor dat steeds meer Amsterdammers busjes nodig hebben om te verhuizen of spullen naar de opslag te brengen. Giel Schuffelers van BusterRent merkt dat de markt aantrekt.

Martine de Vente | Foto: Rink Hof 22 december 2016

G Pwiu HOF Busterrent01

Je zit nu al vijf jaar in de autoverhuur. Hoe kwam dat zo?

"Ik heb de hogere hotelschool gedaan en was een tijdje freelanceproducer bij grote evenementen als awardshows en congressen. Ik was er een beetje op uitgekeken. Ik had al een verhuurbusje op een parkeerterrein in Buitenveldert. Ik ging met een mobiel pinapparaat naar de klant en deed daar de afhandeling."

Waarom zit je op hetzelfde bedrijventerrein als de concurrentie? Ouke Baas, Diks en Boels staan hier ook.

"Wij werken anders dan de concurrentie. Alles gaat online, van het inchecken tot het maken van een kopie van een rijbewijs. Andere bedrijven werken nog met doordrukformuliertjes. Als je hier komt, kun je eigenlijk meteen wegrijden. Het opnemen van de schade gebeurt met foto's. Op deze manier zijn we transparant en hoeven er geen discussies te ontstaan."

Hoe ben je ertussen gekomen?

"Naast de geautomatiseerde afhandeling zijn alle kilometers bij ons vrij. Ideaal dus voor een verhuizing of wintersport met een paar vrienden. Dat doen de gevestigde bedrijven niet. Wat ook helpt, is dat de huizenmarkt in beweging is. Daardoor huren steeds meer Amsterdammers een busje."

En, is dit leuker dan het produceren van evenementen?

"Ja, ik wilde echt ondernemen. Daarbij heb ik te maken met alle lagen van de bevolking. Van de directeur die met de directiewagen komt voorrijden om met zijn vrienden op vakantie te gaan, tot de jongen die zijn vriendin gaat ophalen uit Bulgarije."

BusterRent heeft een jaaromzet van 425.000 euro en heeft drie mensen in vaste dienst.