Podcast Droomstart

Twintiger heeft dé oplossing voor SEO-schrijvers en -marketeers

Zoektermen, keywords en algoritmes: het schrijven van een SEO-tekst is lang niet zo makkelijk als het lijkt. Droomstart-deelnemer Redouan wil dit proces vergemakkelijken en bouwt aan zijn eigen SEO-analysetool. Hoe dat gaat, hoor je in de zesde aflevering van Droomstart.

Seo droomstart

Van onze redactie 20 april 2022

Wie de nieuwe podcastserie Droomstart volgt, herkent de naam van Redouan misschien niet direct. Dat kan kloppen, want in de vorige aflevering CONVeX was zijn compagnon en TU Delft-student Dewwret te horen. Hij pitchte toen nog een ander idee aan de Droomstartjury, namelijk een transcriptietool op basis van artificial intelligence.

Inmiddels zijn we enkele maanden verder, is Dewwret uitgestapt en heeft Redouan het over een andere boeg gegooid. Nog steeds is hij actief in de AI-hoek, maar hij focust zich met zijn tool op SEO-schrijvers en -marketeers.

Lees ook: Duo schudt uitvaartbranche op met ‘Booking.com voor de allerlaatste reis’

Trendanalyse voor de grootste ranking-kansen

Voor hen is het van cruciaal belang om hun artikel of website zo hoog mogelijk gerankt te krijgen door een zoekmachine en daarbij wil hij helpen. In tegenstelling tot bekende SEO-tools die voornamelijk gericht zijn op het vinden van de juiste keywords, wil Redouan ook data uit bijvoorbeeld Google Trends koppelen. Dankzij deze trendanalyse van de concurrenten, doelgroep en de industrie, kan hij bepalen welke topics de grootste ranking-kansen hebben.

In de podcast hoor je hoe hij dit voor elkaar wil krijgen, als hij in gesprek gaat met juryvoorzitter én topondernemer Niels Meijssen. Maar hoor je ook hoe Redouan gekoppeld wordt aan startupcoach Esther Gons. Zij helpt hem op weg en leert welke valkuilen je als beginnende ondernemer moet vermijden. Want gelijk bouwen, dat zit er niet in.

Lean Canvas

Zo vult hij eerst met Gons een Lean Canvas in. Dit is een sjabloon van een 1-pagina businessplan, dat helpt om de belangrijkste aannames in een startupidee te analyseren en te toetsen. Op basis daarvan worden de volgende stappen in de ontwikkeling van Redouans bedrijf gezet.

Ben je benieuwd hoe dát in zijn werk gaat en hoe deze jonge ondernemer aan de weg timmert. Luister dan naar de zesde aflevering van Droomstart. In de bonusaflvering wordt er dieper ingegaan op het Lean Canvas-model.

Lees ook: Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Help CONVeX

Achter de schermen wordt er door CONVeX hard gewerkt om op een laagdrempelige wijze bedrijven te helpen met het ranken van hun pagina op Google. Op dit moment is CONVeX op zoek naar bedrijven die mogelijk interesse hebben. Aanmelden kan via deze link.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details