Blog Marketing

Thijs van der Zande: Dit wordt het nieuwe normaal in de eventbranche

Wat als live events vanwege de coronamaatregelen wegvallen uit je marketingkalender terwijl je doelstellingen overeind blijven? Business Development Manager Thijs van der Zande introduceert in zijn blog een nieuw events-format van De Ondernemer - HybridEvents - en vertelde er over op New Business Radio.

Thijs van der Zande (De Ondernemer) 25 mei 2020

Laatste update: 26 mei 2020 14:45

Voor de B2B-marketeer is niets zo waardevol als een persoonlijke ontmoeting met een klant of prospect op een event. Waar je inspiratie haalt uit goede keynotes, informatie over de laatste toepassingen, waar je je merkwaarden kan uitdragen, een demo kan geven en bouwen aan relaties door samen een kop koffie of biertje te drinken.

Live events zijn en blijven cruciaal in een goed uitgebalanceerde marketing en sales-jaarkalender. De laatste jaren was de trend in zakelijke events al zichtbaar: grote partners verlegden hun focus van massaal naar selectief. Een uitverkochte hal was geen doel meer op zich, de juiste prospects ontmoeten en die voldoende aandacht geven werd steeds belangrijker.

Omdat deze vorm van marketing relatief duur is werd er steeds kritischer naar de 'kwaliteit van bezoekers' en ROI gekeken. Maar er kleven ook risico’s aan live events en dit wordt nu versterkt tijdens de coronacrisis, waar events zelfs tijdelijk verboden zijn. En toch blijven sales- en marketingdoelstellingen overeind en is er vaak een heel team dat verantwoordelijk is voor de realisatie hiervan. Hoe ga je hier nu mee om?

HybridEvents. Een fysiek en live event op een inspirerende locatie voor je high-end doelgroep, gecombineerd met een online invulling voor de ‘massa’ waarbij aspecten als locatie en catering niet langer de begrenzing vormen.

In deze versnelde tijd van digitalisering zijn er legio oplossingen en invullingen om merk-, marketing- en salesdoelstellingen te realiseren door een combinatie te maken van online en offline.

Een format waar we al langer aan werken brengen we nu versneld in de praktijk: HybridEvents. Een fysiek en live event op een inspirerende locatie voor je high-end doelgroep, en die dan ook echt exclusief in de watten leggen, gecombineerd met een online invulling voor de ‘massa’ waarbij aspecten als locatie en catering niet langer de begrenzing vormen. En dan niet online het plenaire programma streamen maar alle live ingrediënten vertalen naar online; dus met demo’s, netwerk momenten, inspiratiesessies, achtergronden en, nou vooruit dan, hele goeie keynotes. Maar dan wel op het moment dat jouw doelgroep dat wil en niet op een voorgeprogrammeerd tijdstip zoals bij de meeste webinars nu gebeurd.

Want wees eerlijk, wie gaat er nou om 10.00 uur twee uur naar zijn laptop zitten staren? Hebben we dan niks geleerd van Netflix?

Foto: Het MKB Ondernemerscongres 2019, georganiseerd door RTL Z en De Ondernemer, in de Brabanthallen.

NATHANREINDS MKB Ondernemerscongres HR 136

'Wij zijn in staat om de juiste doelgroep te mobiliseren tijdens elk HybridEvent over welk thema of voor welke partner dan ook'

Met De Ondernemer hebben wij ruim twintig jaar ervaring in het organiseren van business events. Met onze kennis over het inrichten van lead gedreven campagnes en ons online bereik als onderdeel van DPG Media (het grootste mediaconcern van Nederland) zijn wij in staat om de juiste doelgroep te mobiliseren tijdens elk HybridEvent over welk thema of voor welke partner dan ook. Maar dan volledig modulair, gestuurd door de doelstellingen van de partner en de interesse van de doelgroep.

Samen met opdrachtgevers stellen wij de juiste mix van fysiek en online samen, afgestemd op de doelstellingen en kenmerken van de focusgroep(en). Bij een propositie met een hoge ROI zal de wijzer doorslaan naar fysiek, bij andere proposities naar online. Ook in de eventbranche ontstaat ‘het nieuwe normaal’, het was al langer gaande maar wordt nu door de coronacrisis versneld.

Thijs van der zande business development de ondernemer

THIJS VAN DER ZANDE

Business Development Manager 'De Ondernemer'

Thijs van der Zande is Business Development Manager bij De Ondernemer (DPG Media) het grootste zakelijke platform van Nederland. Thijs is gespecialiseerd in het ontwikkelen van crossmediale concepten voor met name corporate clients met een focus op ondernemers.

Thijs is te mailen voor meer informatie over onder meer de HybridEvents via thijs@deondernemer.nl.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.