Nieuws Marketing

De baas in kaas

José van Trappen en Aissa Majed leerden elkaar bij toeval kennen op de terugweg van een reis in Tunesië. "We werkten allebei in de horeca, ik in de catering en Aissa als kok."

Martine de Vente | Foto: Rink Hof 21 december 2016

GP4 HOF kaaspaleis01

Naast haar cateringwerk had José een baan in een kaaswinkel: Het Kaaspaleis in Winkelcentrum Reigersbos. "De eigenaar wilde er na dertig jaar mee stoppen. Hij had er geen zin meer in, het was op." Voor José aanleiding om contact op te nemen met Aissa. "Ik had aangegeven dat ik iets anders wilde dan de horeca. De overname van de zaak was de kans om dat ook echt te doen."

De eigenaar liep op zijn laatste benen, de zaak ook. "Zeventig procent van de klanten was weggelopen, maar ik geloofde dat het bedrijf levensvatbaar was." Het eerste dat Aissa en José deden, was het assortiment veranderen. "Kazen die je niet vindt bij de supermarkt, zoals Stompetoren."

Buitenkans

Een maand geleden namen ze een delicatessenzaak aan de Amsterdamseweg in Amstelveen over, die meteen werd omgedoopt tot Kaaspaleis Delicatessen. De vorige eigenaren hadden er volgens Aissa zeven maanden gezeten, maar realiseerden zich niet goed hoe het is om een winkel te hebben. "Dit was een buitenkans."

José en Aissa zijn samen eigenaar van beide Kaaspaleizen en werken afwisselend in een van de filialen. Ze hebben een parttime medewerker in dienst.