Marketing

Foodtruckondernemers uit Hoedekenskerke: 'Een foodtruck betekent vrijheid'

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Het duo verkoopt allerlei soorten koffie, thee, limonade en zelfgemaakt gebak. Fantastisch vindt Heidi het. "Je bent superonafhankelijk met een foodtruck. De mensen zijn vrolijk, je ziet veel verschillende kleuren, de sfeer is gezellig en er is altijd live muziek. We hebben altijd een klik met de andere trucks. En wat wij voelen, voelen de bezoekers ook. Ze zoeken gezelligheid, willen een leuke middag met de hele familie."'Magical muntthee' Wie naar een foodtruckfestival gaat, zoekt hapjes en drankjes die nét een beetje anders zijn, weet Heidi. "Bezoekers willen eten en drinken dat ze in een standaard restaurant niet kunnen vinden. Wij hebben bijvoorbeeld geen gewone muntthee, want dat kun je overal bestellen. Onze 'magical muntthee' heeft verse citroen, gember en honing. Dat vinden mensen leuk en apart. We verkopen limonade in biologisch afbreekbare beker en doen er een leuk groen-wit gestreept rietje in. Dat ziet er meteen heel vrolijk uit."HypeDat de hype van de foodfestivals nu ook in Zeeland doorgedrongen is, merken Heidi en Isaac. Ze reizen al drie jaar rond met hun koffiebar, maar tot vorig jaar stonden ze maar één keer in Zeeland. Dit jaar zijn ze op zes Zeeuwse foodfestivals te vinden. Heidi: "Hartstikke fijn om ook eens dichtbij huis te staan. De mensen herkennen ons al. Superleuk!"

Foto: Peter Nicolai