Nieuws Marketing
'Groei nodig om mee te tellen'

Volgend jaar in een Amsterdams grachtenpand? "Nee, nooit", zegt succesvol ondernemer Bram Jeurissen. Arnhem is veel te leuk, vindt hij. "En ik houd niet van autorijden."
Dus blijft hij met zijn bedrijven lekker in Arnhem zitten, op IPKW (Industriepark Kleefse Waard). Huissenaar Jeurissen (35) is sinds 2010 eigenaar van rvg media & impact en sinds afgelopen zomer mede-eigenaar van Funke. Het eerstgenoemde bedrijf realiseert, onder meer, lezersacties voor bekende bladen. Het tweede beweegt zich op het terrein van public relations en marketing.
"Het gaat heel goed", zegt hij. "En dan heb ik het in de eerste plaats niet over geld. We hebben een goed team en we doen leuke dingen voor onze klanten. Hun bekendheid vergroten en ze succesvoller maken, dat is onze drijfveer. En dan moet je niet denken aan platte advertenties of het bouwen van websites, maar geïntegreerde PR-campagnes, waarvoor we alle middelen in huis hebben."
Waar je in het verleden als PR-bureau in de Randstad moest zitten, is dat vandaag de dag anders. "Ze weten ons hier in Arnhem ook te vinden. We werken voor klanten uit het hele land. Ik hoor en merk ook steeds meer dat bedrijven juist buiten de Randstad op zoek gaan naar een PR-bureau. Daarvan gaan we in 2016 ook profiteren."
Directeur mag je hem niet noemen. "Want dat ben ik niet. Hier zijn geen directeuren en managers. Hier zijn rollen. Alle rollen zijn verdeeld, van het maken van offertes en bedenken van campagnes tot het legen van de afvalbakken. We halen het beste uit de mensen die hier werken. Medewerkers krijgen de gelegenheid hun ideeën te realiseren. Ze dragen veel verantwoordelijkheid", zegt hij.
"We waren in 2009 nog met z'n drieën en nu zijn we met negen." 2016 staat in het teken van doorgroeien. Twee mensen erbij is het streven, misschien drie. "Groei is geen doel op zich. Maar groei biedt je wel de mogelijkheid om grotere dingen aan te pakken." Om mee te tellen in de top moet Funke meer dan vijftien medewerkers hebben, weet hij. "Vanaf een dergelijke omvang kunnen we meedingen naar grote opdrachten in onze branche. In 2020 zijn wij zo ver."
Als het om Arnhem gaat, is zijn wens voor 2016 (en daarna) dat die stad zijn voorzichtigheid aflegt. "Arnhem mag zich wel wat meer laten gelden en zichzelf als een creatieve stad op de kaart zetten. Er is hier zó veel creativiteit." En wat de Arnhemse binnenstad betreft: "Niet blijven zeuren over het vertrek van de Bijenkorf. Er zijn veel leuke winkeltjes, alleen al in de zeven straatjes. Weg met de Bijenkorf."