Podcast

Het (onderschatte) belang van geluid voor je merk

Het kwam terug in menig trendrapport voor 2020: de veranderende rol van geluid. Onder meer door de opkomst van voice-technologie wordt geluid steed belangrijker voor merken. Naamexpert Floris Hülsmann en componist Renger Koning (van de Belsimpel-tune) onderzoeken daarom het effect van muziek en klank. In een podcast, uiteraard.

Black cassette tape on top of red and yellow surface 1626481

Foto: Pexels

Van onze redactie 6 februari 2020

Beluister hier De Namarama Show, de podcast van merknaamspecialist Floris Hülsmann:

Geluid kan aan elk beeld steeds weer een totaal andere interpretatie geven. Je hoeft maar een Mexicaans trompetje te horen bij een shot van stel in een cabrio en je gelooft al meteen dat ze in Mexico rijden. Laat je bij hetzelfde shot horrormuziek klinken dan fantaseer je meteen dat er iets verschrikkelijks gaat gebeuren.

Componist Renger Koning is fulltime bezig met dit soort effecten en maakt muziek voor onder andere commercials, speelfilms, documentaires en podcasts. Hij werkt afwisselend in Amsterdam en Groningen met zijn bedrijf Soundbase. Je kunt zijn muziek onder meer kennen van de Belsimpel-reclames. Ook won hij de prestigieuze BUMA-award.

De Namarama Show

In deze podcast van Floris Hülsmann, De Namarama Show, toont Koning het belang van geluid aan. Hülsmann is oprichter van Namarama, een bedrijf dat andere ondernemingen helpt bij het vinden van een creatieve en pakkende bedrijfsnaam. Als naamexpert is Hülsmann extra geïnteresseerd in de rol van klank bij namen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details