Podcast

Het (onderschatte) belang van geluid voor je merk

Het kwam terug in menig trendrapport voor 2020: de veranderende rol van geluid. Onder meer door de opkomst van voice-technologie wordt geluid steed belangrijker voor merken. Naamexpert Floris Hülsmann en componist Renger Koning (van de Belsimpel-tune) onderzoeken daarom het effect van muziek en klank. In een podcast, uiteraard.

Black cassette tape on top of red and yellow surface 1626481

Foto: Pexels

Van onze redactie 6 februari 2020

Beluister hier De Namarama Show, de podcast van merknaamspecialist Floris Hülsmann:

Geluid kan aan elk beeld steeds weer een totaal andere interpretatie geven. Je hoeft maar een Mexicaans trompetje te horen bij een shot van stel in een cabrio en je gelooft al meteen dat ze in Mexico rijden. Laat je bij hetzelfde shot horrormuziek klinken dan fantaseer je meteen dat er iets verschrikkelijks gaat gebeuren.

Componist Renger Koning is fulltime bezig met dit soort effecten en maakt muziek voor onder andere commercials, speelfilms, documentaires en podcasts. Hij werkt afwisselend in Amsterdam en Groningen met zijn bedrijf Soundbase. Je kunt zijn muziek onder meer kennen van de Belsimpel-reclames. Ook won hij de prestigieuze BUMA-award.

De Namarama Show

In deze podcast van Floris Hülsmann, De Namarama Show, toont Koning het belang van geluid aan. Hülsmann is oprichter van Namarama, een bedrijf dat andere ondernemingen helpt bij het vinden van een creatieve en pakkende bedrijfsnaam. Als naamexpert is Hülsmann extra geïnteresseerd in de rol van klank bij namen.

Duncan wardle disney webinar
De Ondernemer

Masterclass: hoe Disney- en Pixar-icoon Duncan Wardle ons (weer) innovatief leert denken

Duncan Wardle, innovatiepionier - en dat zou in hoofdletters geschreven mogen worden. Ruim vijfentwintig jaar werkte hij als hoofd innovatie bij Disney en Pixar. Als iemand kan vertellen hoe op telkens weer nieuwe, creatieve ideeën te komen en je innovatief kunt denken voor het vinden van slimme oplossingen, is hij het. In deze podcast bellen we met Duncan Wardle over de digitale masterclass Innovatief Denken (25 januari).

Details
Londen lockdown coronavirus crisis
De Ondernemer

Werken en wonen in 'Lockdown Londen': ondernemer Lennard van Otterloo vertelt

De Nederlandse ondernemer Lennard van Otterloo vertelt vanuit Londen over de Britse aanpak van de lockdown, het coronavirus, de effecten op het Britse bedrijfsleven en wat wij aan déze kant van de Noordzee daarvan kunnen gaan merken. 'Het is een noodsituatie hier, ongekend. Erger dan de eerste golf'. Bovendien, vertelt de ondernemer, 'corona verhult de Brexit-pijn'. Wonen en werken in 'Lockdown Londen', anno nu.

Details
Brexit europa engeland landkaart vlag
De Ondernemer

Brexit: experts Van Otterloo en Platvoet over gevolgen voor btw

In deze eerste maand van Brexit blijken er bij ondernemers veel vragen over de gevolgen voor btw te zijn, merkt ondernemer Lennard van Otterloo in en vanuit Londen, en Marco Platvoet als adviseur Internationaal Ondernemen bij de KVK. In deze podcast geven beide Brexit-experts onder meer praktijkvoorbeelden en tips, hoe daar als ondernemer anno nu mee om te gaan.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Van de intentie om een ‘nieuw leuk bedrijfje’ te beginnen naar een wereldwijde franchise in slechts een paar jaar. Het overkwam creatievelingen Ron Simpson en Julien Zaal met mono-restaurant The Avocado Show. Inspelen op trends met een merknaam die een belofte en een soort spanning toevoegt aan het concept, lijkt het geheime recept.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Het wereldberoemde sieradenmerk Buddha to Buddha. Je legt al snel de link met het Verre Oosten. Batul Loomans, oprichter en ondernemer in hart en nieren, vertelt openhartig over hoe hij vanuit de textielindustrie in India een nieuwe passie ontdekte. Wat voor rol deze passie speelde in de naamgeving van zijn huidige succesvolle sieradenmerk, hoor je in deze aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details