Nieuws Marketing
Hoe de kapsalon van Marja uit Den Ham op 'het mooiste plekje' kwam
Marja Bosch werkt al ruim twintig jaar in Den Ham. Haar kapsalon BYourself hair & more zit sinds kort aan de Brink 1: een plek uit duizenden.

Familie en vrienden werken zich zes weken uit de naad om het vijfkoppige team van BYourself hair & more te helpen met de verbouwing. Het resultaat: een stijlvol bedrijf op een A-locatie in hartje Den Ham, waar is geprobeerd de drempel zo laag mogelijk te houden. De deur staat letterlijk altijd open.
Helemaal happyDe vrouw die als 21-jarige in het diepe sprong met de overname van de kapperszaak van Henk Zandbergen aan de Dorpsstraat, is helemaal happy aan de Brink. "Destijds dacht je niet aan bedrijfsrisico's", zegt Bosch met een lach. "Ik ging er gewoon voor. En daar heb ik nooit spijt van gehad."Vanwege haar toenmalige partner kwam Bosch in Den Ham terecht. Met Haarmode Marja vestigde ze zich 2004 in een pand aan de Smitstraat, aan de achterzijde. "We zochten naar een groter pand, maar in die tijd was de keuze beperkt", zegt Bosch. "Enige tijd geleden wilden we verbouwen. Je moet je zaak af en toe veranderen, opfrissen. Tot iemand me via Facebook wees op het pand aan de Brink 1, dat al 1,5 jaar leegstond: is dat niks voor jou? Ik ben gaan kijken, kreeg de sleutel om nog eens poolshoogte te nemen, maar die sleutel heb ik nooit meer teruggegeven."
Tekst gaat verder onder de foto
Foto: Bert KampOp de avond van de laatste Brinkdag kon Bosch een open huis houden. "Ja, alles valt hier op zijn plaats", zegt ze. "En gelukkig trekt de economie weer aan. Mensen zijn weer bereid wat uit te geven. We zien mensen uit de hele regio komen, niet alleen uit Den Ham."Bosch heeft zelf ook stappen gezet als ondernemer. "Ik vond dat ik de balans kwijt was tussen werk en privé." In goed overleg met haar collega's en een coach die ze in de arm nam, zijn ondertussen veel dingen gewijzigd. "Zo is de naam van onze zaak aangepast. We willen ons onderscheiden, ook met de naam. Er zijn al zoveel kapsalons met de naam van de kapper of kapster."
KernwaardenVeel belangrijker is de aandacht voor 'kernwaarden', zoals Bosch het omschrijft: aandacht, genieten, passie en beauty. "We hebben samen afgesproken wat we willen uitstralen, voor onze klanten moet een bezoek aan de kapsalon een heerlijk moment zijn. Er is een hartelijke ontvangst met koffie, we wassen altijd het haar van een klant voor een behandeling. En we kunnen een compleet pakket aanbieden, we zijn immers ook een schoonheidsalon. En wist je dat hier tegenwoordig elke maand een cosmetisch arts komt?"