Nieuws Marketing
Johma in de top 50 grootste A-merken
Johma, bekend van de allerlekkerste salades ‘oet Twente’, is de top 50 van de Merken Top 100 binnengedrongen*.

Gedurende afgelopen jaren wist Johma steeds een aantal plekken te stijgen. Vorig jaar stond Johma op de 53e plek met een consumentenomzet van €58,2 miljoen. Nu staat Johma op de 48e plek met een consumentenwaarde van €64,5 miljoen. De consumentenomzet van Johma steeg met bijna 11%.
De salademaker heeft vanaf 2010 nog sterker ingezet op smaak en kwaliteit. De waardering van de consument van deze ingezette strategie blijkt ook wel uit het aantal verkochte bakjes. In het afgelopen jaar is het aantal verkochte brood & toast bakjes gestegen met ruim 3,5 miljoen.
Over JohmaSinds 1968 bereidt Johma in het Twentse Losser de lekkerste koelverse salades. Bij het maken van salades heeft Johma maar één doel voor ogen: Johma moet gewoon de allerlekkerste zijn! Daarom gebruikt Johma de beste ingrediënten voor haar salades en doen zij continu smaaktesten bij een extern onafhankelijk smaakonderzoeksbureau.
* De Merken Top 100 zet jaarlijks de ontwikkeling van de grootste A-merken in de supermarktbranche op een rijtje. Foodmagazine en Distrifood werken hierbij samen met het onderzoeksbureau SymphonyIRI.
Foto: Lars Smook