Podcast

Wat is het geheim van ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens?

Ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens timmert flink aan de weg. Hij is dankzij zijn succesvolle horlogemerk TW Steel genomineerd voor de titel Meest Inspirerende Ondernemer van 2020, terwijl zij wereldwijd furore maakt met haar startup Le Olive die gepersonaliseerde kimono's produceert. Wat is hun geheim?

Jordy en Lena Cobelens NBR 2020

Ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens te gast bij New Business Radio en De Ondernemer.

Van onze redactie 20 november 2020

De basis van zakendoen lag voor Jordy Cobelens met zijn horlogemerk TW Steel in traditionele retail. Door de digitalisering en nu ook nog eens corona verschuift die handel echter steeds meer naar het internet. TW Steel en ook Le Olive doen tegenwoordig vooral zaken via e-commerce. ,,Het is heel moeilijk om zo'n tradtionele business-structuur te veranderen", vertelt Jordy Cobelens. A,,ls je dan zelf e-commerce gaat bedrijven stuit je natuurlijk op weerstand, omdat men vindt dat je met je zakenpartners aan het concurreren bent. Dan leg ik uit dat het niet onze keuze is om online te gaan verkopen, maar het is de keuze van de consument."

Lena Cobelens beleefde haar doorbraak met dank aan influencers. De personaliseerde kimono's van Le Olive bleken een enorme hit toen ze massaal werden gedeeld op social media. ,,Mijn voordeel was dat ik voorheen een modellen- en hostessenbureau had en veel van die meiden al kende. Omdat zij enorm enthousiast waren, kostte het me totaal geen moeite om reclame te maken. De eersten deelden het uit zichzelf, waarna er nog meer influencers spontaan bij me aanklopten omdat ze ook wel een gepersonaliseerde kimono' wilden."

Beluister het complete interview met Jordy en Lena Cobelens via de podcast bovenaan dit artikel. Het gesprek gaat onder meer over het belang van influencer-marketing en hoe je voor te bereiden op Black Friday en de decembermaand.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Sieradenmerk van Nina en Sterre (17) groeit met TikTok en influencers

Het is een cliché, maar ook voor Sterre Willemsen (17) en Nina van Eijk (17) geldt: een hobby is nu serieuze business geworden. De tieners zijn eigenaar van een succesvolle onderneming met in de glinsterende hoofdrol de sieradenlijn Menthe Jewel. Maar is alles wel goud wat er blinkt? Is ondernemen net zo glamorous als de producten die het duo op de markt brengt? Daar komen we achter in deze eerste De Jonge Ondernemer.

Details
Droomstart

Wie gaat er door na eerste Droomstart-pitch: De Groene Schoonmaakwinkel of Food for Skin?

Het tweede Droomstart-seizoen begint! De eerste twee kandidaten plaatsen met hun businessmodel duurzaamheid in de hoofdrol. Gaat de vakjury voor De Groene Schoonmaakwinkel van Mara Broeren of de 100 procent vegan huidverzorgingslijn Food for Skin van de ondernemende zussen Angela en Cathy Ursem?

Details
Hart voor Zaken

Hoe Mark Vletter met werkplezier en vriendschap Voys tot grote hoogte stuwt

Iedereen een gelijkwaardige stem. Dat is het verbindende verhaal van Voys. Het zit niet alleen in de techniek die ze leveren, maar ook in de manier waarop 'dat rare cluppie' met hun klanten en collega’s omgaat en wat ze in de wereld willen verwezenlijken, vertelt 'chef leuk werk en founder' Mark Vletter aan gastheer Cor Hospes in de podcastserie Hart voor Zaken.

Details
De Ondernemer

Waarom Rochdi Darrazi met Boldking binnen 7 jaar de nummer 1 van Europa is

Selfmade zijn. Volgens Rochdi Darrazi (41) kun je dat ontwikkelen. De Boldking-founder stelt dat 'iedereen die zijn levensomstandigheden blijvend weet te verbeteren selfmade is'. Ondernemerschap is een middel om dat doel te bereiken. Het is de weg die hij zelf heeft afgelegd, de manier waarop hij een succesvol merk en een fortuinlijk leven bouwde.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe lol en kwaliteit Fatboy groot maken: 'We zullen nooit een kantoorprullenbak maken'

Waar komen namen als Uitgekookt, TUI en Fonq vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In aflevering 2 kom je alles te weten over het ontstaan en de betekenis van Fatboy. Het Brabantse bedrijf heeft lol en kwaliteit hoog in het vaandel. 'We nemen het leven niet te serieus en brengen onconventioneel design.'

Details
De Zo Genaamde Podcast

Het uitgekookte verhaal achter de merknaam van maaltijdservice Uitgekookt

Fatboy, Old Amsterdam, TUI, Uitgekookt; bekende merknamen die we bijna iedere dag wel voorbij horen komen. Maar waar komen die namen vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In deze eerste aflevering Johan van Marle, eigenaar van de innovatieve maaltijdservice Uitgekookt.

Details