Podcast

Wat is het geheim van ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens?

Ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens timmert flink aan de weg. Hij is dankzij zijn succesvolle horlogemerk TW Steel genomineerd voor de titel Meest Inspirerende Ondernemer van 2020, terwijl zij wereldwijd furore maakt met haar startup Le Olive die gepersonaliseerde kimono's produceert. Wat is hun geheim?

Jordy en Lena Cobelens NBR 2020

Ondernemersechtpaar Jordy en Lena Cobelens te gast bij New Business Radio en De Ondernemer.

Van onze redactie 20 november 2020

De basis van zakendoen lag voor Jordy Cobelens met zijn horlogemerk TW Steel in traditionele retail. Door de digitalisering en nu ook nog eens corona verschuift die handel echter steeds meer naar het internet. TW Steel en ook Le Olive doen tegenwoordig vooral zaken via e-commerce. ,,Het is heel moeilijk om zo'n tradtionele business-structuur te veranderen", vertelt Jordy Cobelens. A,,ls je dan zelf e-commerce gaat bedrijven stuit je natuurlijk op weerstand, omdat men vindt dat je met je zakenpartners aan het concurreren bent. Dan leg ik uit dat het niet onze keuze is om online te gaan verkopen, maar het is de keuze van de consument."

Lena Cobelens beleefde haar doorbraak met dank aan influencers. De personaliseerde kimono's van Le Olive bleken een enorme hit toen ze massaal werden gedeeld op social media. ,,Mijn voordeel was dat ik voorheen een modellen- en hostessenbureau had en veel van die meiden al kende. Omdat zij enorm enthousiast waren, kostte het me totaal geen moeite om reclame te maken. De eersten deelden het uit zichzelf, waarna er nog meer influencers spontaan bij me aanklopten omdat ze ook wel een gepersonaliseerde kimono' wilden."

Beluister het complete interview met Jordy en Lena Cobelens via de podcast bovenaan dit artikel. Het gesprek gaat onder meer over het belang van influencer-marketing en hoe je voor te bereiden op Black Friday en de decembermaand.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''

Details
Swish Talent Floris Hulsmann Stephan Gonnissen 2
De Ondernemer

Zo verandert Stephan Gonnissen met Switch de reclamewereld

Stephan Gonnissen is oprichter van het uitwisselingsprogramma voor creatieven bij reclamebureaus: Switch. Hij werkte al in de creatieve wereld vóór de uitvinding van het internet en kent de traditionele reclamewereld als zijn broekzak, maar sinds de digitale golf over reclame rolde, vond hij het pas echt interessant. Waarom? Luister daarvoor naar deze aflevering van de Namarama Show gepresenteerd door Floris Hülsmann.

Details