Podcast
Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe
Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.
Niet zo lang geleden heeft SUE er een zusje erbij gekregen: SUE & The Alchemists. Niet met de minste partners, namelijk VVD-coryfee Klaas Dijkhoff en zijn campagneleider Bas Erlings. Wat zijn de plannen en waarom deze samenwerking? Tom De Bruyne (1975), TEDx-spreker, fellow aan de KU Leuven en gastdocent op onder andere de Erasmus Universiteit in Rotterdam, vertelt het in De Namarama Show.
Floris Hülsmann zijn hoofdvraag: waar komt de naam SUE vandaan? Ook dat is een mooi verhaal en maakt duidelijk waar de oprichters voor staan. Verder: hoe beïnvloed je mensen met creativiteit, data, psychologie en technologie op een goede manier? Je hoort het in bovenstaande podcast.
Recent spraken we met Floris over de merkwaarde van een goede bedrijfsnaam. Lees het interview nog eens terug. Expert Floris Hülsmann (Namarama): 'Meerwaarde merknaam wordt enorm onderschat'
De Bruyne vertelt wat Facebook volgens hem niet goed doet
Je hoort in deze aflevering ook hoe het juist niet moet. Zo is De Bruyne niet mals in zijn bewoordingen als het over bijvoorbeeld Facebook gaat. Hoe wordt hij zelf beïnvloed en hoe gaat De Bruyne ermee om?
Wil je meer weten over hoe marketing en beïnvloeding werken, dan moet je zeker deze podcast beluisteren.