De Twentse krijgt excuses. Om het goed te maken gaat het bedrijf een jaar lang het Barbara Muller Babyhuis met luiers sponsoren. Het vroegere CDA-kamerlid – ook bekend als popartiest – heeft dat als goedmakertje bedongen. Sabine Uitslag is als ambassadeur aan dat babyhuis in Dordrecht verbonden. De stichting vangt baby’s op van ouders die tijdelijk niet helemaal zelfstandig voor hun kindje kunnen zorgen.
Aan Pak Prijzen Uitslag dook woensdag niets vermoedend overal op als het gezicht van de nieuwe Kruidvat-campagne ‘Aan Pak Prijzen’. Zowel in de huis-aan-huis-verspreide folders als op de Facebookpagina van het bedrijf. Een portret van de Westerhaarse was enigszins bewerkt, waardoor het enigszins leek op een tekening, maar dan wel levensecht. De beeldredactie van De Twentsche Courant Tubantia toonde eenvoudig aan dat Sabine’s foto onder die tekening lag.
Voorbeeld Het reclamebureau BeyenMeyer die de campagne uitvoerde, blijkt op internet foto’s te hebben verzameld van vrolijk kijkende leuke vrouwen. “Die zijn als voorbeeld naar de illustrator gestuurd. Niet met de bedoeling die ‘over te trekken’, zegt Lodewijk van der Peet. “Met de illustratie van Sabine is dat wel gebeurd.” Van der Peet zag op de site van Tubantia dat het 100 procent 1 op 1 was. “Schokkend. Dat is niet zoals het hoort”.
In de folder staan afbeeldingen van nog drie andere – donkerharige – vrouwen. Die zijn volgens Van der Peet zeker niet op die manier nagetekend. Zowel bij de illustrator, het reclamebureau als bij Kruidvat had niemand Sabine Uitslag herkend. “Anders was dit zeker niet zo gebeurd.”