Aangeboden door Indebuurt.nl
Branded Content Marketing
‘Lokaal platform Indebuurt biedt nationaal bereik aan adverteerder’
Indebuurt.nl wordt vooral gezien als een lokaal nieuwsplatform, dat ideaal is voor lokale ondernemers om erop te adverteren. Maar nu inmiddels 39 steden zijn aangesloten, blijken adverteerders de website ook prima te kunnen inzetten voor een nationale campagne. ,,Met customized lokale spreiding.''

Florian Busschers (DPG Media): ,,Bereik van Indebuurt is gigantisch.” Foto: Ilse Zoutewelle
Florian Busschers heeft als sales development manager van DPG Media een speciaal plekje in zijn hart voor het lokale platform Indebuurt. ,,Wat ik zo gaaf vind is dat het alleen maar leuk nieuws brengt”, vertelt hij. ,,Geen bankroven en andere ellende, die je veel bij andere lokale media leest. Het leverde ze zelfs de prijs op voor beste en populairste nieuwssite bij de verkiezing Website van het Jaar.”
Lees ook: Waarom deze ondernemers adverteren op Indebuurt.nl
Landelijk bereik
Het gaat goed met Indebuurt. In ruim vijf jaar tijd (Delft had de primeur van een eigen buurtsite in februari 2016) is het totaal aantal aangesloten steden vorig jaar gestegen van 33 naar 39. De meest recente aanwinsten uit 2020 zijn Alkmaar, Veenendaal, Nieuwegein, IJsselstein, Houten en (sinds december) hoofdstad Amsterdam. ,,Ondernemers gaan meer en meer inzien dat ze zo’n lokaal platform ook voor landelijke campagnes kunnen inzetten”, zegt Busschers. ,,Daarbij bieden we veel flexibiliteit: je kunt alle steden inzetten voor landelijk bereik, maar ook kiezen voor een kleiner aantal steden, bijvoorbeeld om een bepaalde regio te bereiken.”
Cijfers over Indebuurt.nl
- 39 steden beschikbaar
- 30.000.000 pageviews per maand
- 6.000.000 gebruikers per maand
- 467.000 Facebook-volgers
- 204.000 Instagram-volgers
- 215.000 nieuwsbrief-abonnees
Lees hier meer over Indebuurt.
Gelokaliseerde content
Het bijzondere aan adverteren op Indebuurt is de ‘gelokaliseerde’ branded content. Zo kan een algemeen artikel over de huizenmarkt of een ander onderwerp overal worden toegespitst op de lokale situatie, met uiteraard ook de plaatsnaam in de kop. ,,Denk dan aan iets als: hier koopt de Groninger, of Deventenaar, zijn spijkerbroeken”, schetst Busschers. ,,Het redactieteam biedt gigantisch veel service bij de productie van de branded content. Artikelen krijgen helemaal de look & feel van Indebuurt, waardoor de lezers direct worden aangesproken. En dat werkt. De tijd van schreeuwerige reclameboodschappen is voorbij, de consument wil verhalen waar hij echt iets aan heeft. Indebuurt biedt concreet resultaat: het is een brandingplatform dat ook conversie creëert.”
"Indebuurt biedt concreet resultaat: het is een brandingplatform dat ook conversie creëert"
Ondergeschoven kindje
Busschers noemt Indebuurt een ‘ondergeschoven kindje’, omdat het vooral als lokaal platform wordt gezien. “Dat beeld is onterecht, want het bereik is gigantisch (zes miljoen unieke bezoekers per maand, zie kader) en er kan meer dan veel ondernemers denken. Zo draaien de artikelen mee in een carrousel op de website van het AD. Dat levert veel extra bereik op. Ook wordt er goed gebruikt gemaakt van Facebook, Instagram en nieuwsbrieven.”
Veel ondernemers hebben volgens Busschers behoefte om hun verhaal te vertellen en daarmee direct een goede conversie te realiseren. ,,Ze kunnen met Indebuurt van lokaal naar nationaal. Elke stad heeft een eigen redactie die artikelen kan toeschrijven naar de lokale doelgroep. Zo kun je een nationale campagne draaien met een customized lokale spreiding.”
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Indebuurt. Lees ook de interviews met drie adverteerders. Vrijblijvend advies? Kijk op Indebuurt.nl of neem contact op met: florian.busschers@dpgmedia.nl