Nieuws Marketing

Na Jumbo heeft ook Picnic reclamespotje met 'Max'

Picnic heeft Jumbo een poets gebakken, schrijft de Volkskrant. De jonge boodschappen-bezorgservice lanceerde woensdag een reclamespot waarin een dubbelganger van Max Verstappen figureert. In een Picnic-boodschappenbusje brengt hij in kratten de boodschappen aan huis. De spot komt één dag nadat Jumbo een spot lanceerde waarin Max met een F1-bolide de boodschappen rondbrengt.

Peter de Waard 29 september 2016

%VIDEOWIDGET%

Jumbo heeft met een marktaandeel van 18 procent na Albert Heijn het grootste deel van de onlinemarkt in handen. Picnic volgt op de vierde plek met een marktaandeel van 4 procent. Picnic is dit jaar begonnen in Amersfoort en zit nu in zes gemeenten. Het verschil met de andere ketens is dat Picnic zelf geen supermarkten heeft.

Naamsbekendheid

De spot is bedoeld om de naamsbekendheid te vergroten. Een rel komt Picnic in dat opzicht niet slecht uit. In het spotje loopt de fake-Verstappen - overigens een hele goede lookalike in een Red Bull-overall - daarom ook nog provocerend langs een bestelauto van Jumbo. Het motto is 'Soms doe je iets voor je werk, soms doe je iets voor de lol'.

Jumbo zelf heeft niet zoveel problemen met de spot. "Wij kunnen er wel om lachen. En we zijn vereerd dat Picnic zo inhaakt op onze campagne en dat we er zelfs onderdeel van zijn", aldus een woordvoerder. Het management van Verstappen legt zich er niet bij voorbaat bij neer. Die ziet het filmpje als een inbreuk op het zorgvuldig gekoesterde imago van de succesvolle coureur.

Gerelateerde artikelenMax Verstappen lanceert eigen appMax Verstappen wordt tech talent leader bij ExactMarketing: Max Verstappen is naast de baan miljoenen waard