Podcast

Je merk echt iets laten vertellen? Alef de Jong (Wunder) deelt zijn advies

Alef de Jong is een van de mannen achter strategisch designbureau Wunder. Hij is merkstrateeg, creatief strateeg en namenmaker. Wunder is geen designbureau dat alleen maar ontwerpt. Men wil een visie voor klanten ontwikkelen. Wat die visie is? Luister voor het antwoord en advies naar deze aflevering van de Namarama Show. Host is zoals altijd Floris Hülsmann.

Presentatie: Floris Hülsmann 9 maart 2021

Het merk echt laten communiceren, gecombineerd met hoe dat eruit komt te zien, daar draait het om bij Wunder. De logo’s van onder andere RTL XL, CliniClowns, Talpa, Tijdschrift.nl, Vektis en Cordaan komen uit de studio.

Bij Floris Hülsmann roept hun positie meteen allemaal vragen op: hoe belangrijk is design voor je merk? Wat kun je doen om die unieke plek in de markt te claimen? Met voorbeelden van de klanten waar Wunder voor werkt (niet de minsten) word je dankzij deze podcast duidelijk welke mogelijkheden je met branding hebt. Want het heeft niet alleen effect op je klanten, ook op de mensen die bij je werken.

Trust: van een onzijdig merk naar een echte brand

De Jong vertelt over wat ze doen voor het Nederlandse techmerk Trust. Daar maken ze van wat eerst een onzijdig merk was nu een echte brand. ,,Succes van merken heeft niets te maken met omvang of budget”, zegt De Jong in Namarama. Waar het dan wel van af hangt en hoe de naam Wunder ontstaan is hoor hierboven.

Lees ook: Marketing: zo helpt Louise Doorn (HelloMaaS) ondernemers bij digitalisering

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details