Podcast

Je merk echt iets laten vertellen? Alef de Jong (Wunder) deelt zijn advies

Alef de Jong is een van de mannen achter strategisch designbureau Wunder. Hij is merkstrateeg, creatief strateeg en namenmaker. Wunder is geen designbureau dat alleen maar ontwerpt. Men wil een visie voor klanten ontwikkelen. Wat die visie is? Luister voor het antwoord en advies naar deze aflevering van de Namarama Show. Host is zoals altijd Floris Hülsmann.

Presentatie: Floris Hülsmann 9 maart 2021

Het merk echt laten communiceren, gecombineerd met hoe dat eruit komt te zien, daar draait het om bij Wunder. De logo’s van onder andere RTL XL, CliniClowns, Talpa, Tijdschrift.nl, Vektis en Cordaan komen uit de studio.

Bij Floris Hülsmann roept hun positie meteen allemaal vragen op: hoe belangrijk is design voor je merk? Wat kun je doen om die unieke plek in de markt te claimen? Met voorbeelden van de klanten waar Wunder voor werkt (niet de minsten) word je dankzij deze podcast duidelijk welke mogelijkheden je met branding hebt. Want het heeft niet alleen effect op je klanten, ook op de mensen die bij je werken.

Trust: van een onzijdig merk naar een echte brand

De Jong vertelt over wat ze doen voor het Nederlandse techmerk Trust. Daar maken ze van wat eerst een onzijdig merk was nu een echte brand. ,,Succes van merken heeft niets te maken met omvang of budget”, zegt De Jong in Namarama. Waar het dan wel van af hangt en hoe de naam Wunder ontstaan is hoor hierboven.

Lees ook: Marketing: zo helpt Louise Doorn (HelloMaaS) ondernemers bij digitalisering

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping in Heeg anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Ondernemer Onderweg

Deelvervoer als oplossing voor jouw bedrijf? Raymon Pouwels (Go Sharing) legt uit

Vergeet files, overvolle parkeerplaatsen en onnodige kosten, maar kies voor elektrisch deelvervoer waarmee je snel, makkelijk en leuk onderweg bent. Met die belofte wil deelvervoerdienst Go Sharing niet alleen de problemen van traditioneel vervoer oplossen, maar zelfs de wereld verbeteren. In deze De Ondernemer Onderweg vertelt ceo Raymon Pouwels hoe hij dat voor zich ziet.

Details