Nieuws Marketing
Nieuwe promotiecampagne Hengelo
Iedereen mag hem gebruiken, de nieuwe Hengelose slogan. 'Wij zijn Hengelo', zo luidt de slagzin waarmee de Hengeloërs 'betrokkenheid, eensgezindheid en saamhorigheid' moeten uitdragen, dit meldt De Twentsche Courant Tubantia.
Het is eigenlijk een bouwpakketje, want er moet ook nog het woord 'want', bij. "En daar kun je dan van alles achter zetten", legt Wouter Reinders, directeur van Bureau Hengelo, uit.
Hij ontwikkelde de nieuwe slogan. "We bestaan nu drie jaar en hebben in die periode bewust geen slagzin gekozen. Eérst moest Bureau Hengelo bekend worden onder de Hengeloërs, als VVV nieuwe stijl. En dat is nu het geval: we hebben 85 procent lokale naamsbekendheid."
OndernemersGisteravond, op de voorjaarsbijeenkomst van de Stichting Centrummanagement Hengelo, presenteerde Reinders de nieuwe 'citymarketing-campagne'. Het is de bedoeling dat ook ondernemers veelvuldig gebruik gaan maken van de nieuwe slogan met eigen aanvulling. Alles kan, zegt hij. Voorbeeld: 'Wij zijn Hengelo, want wij hebben een techniekmuseum'. Of: '...wij hebben De Waarbeek'.
Bureau Hengelo heeft zelf tientallen toevoegingen bedacht. Zoals '..want wij weten alles over Hengelo'. Op de informatieborden bij de invalswegen komt de slogan: 'Wij zijn Hengelo, en jij nu ook'.
MarketingAlle evenementen die financiële steun krijgen van Bureau Hengelo zullen de slogan, als voorwaarde bij de subsidiëring, ook gebruiken. Wie dat wil, kan het vaste oranje logo overnemen en dat op een eigen manier aanvullen. "Bewijsvoerende marketing heet dat", legt Reinders uit. Hij hoopt dat organisaties en bedrijven het ook op hun briefpapier gaan gebruiken. "Het zou mooi zijn als de slogan breed wordt geadopteerd", zegt hij.
De campagne wordt volgende week geïntroduceerd, inclusief een nieuwe website. Iedereen die daar grote of kleine evenementen op kwijt wil, is welkom.