Nieuws Marketing
Ondernemershuis Vechtdal: Zakenlui gebaat bij prikkeling
De Vechtdal Academie gaat vrijdag officieel van start bij de opening van het Ondernemersjaar in het Rabobankgebouw Heemserhoek in Hardenberg.

Officieus is het samenwerkingsverband van onderwijs- en kennisinstellingen met ondernemingen in het Vechtdal al bijna een jaar actief. Onder meer Christelijke Hogeschool Windesheim, het Saxion, Stenden Hogeschool, de Christelijk Agrarische Hogeschool Dronten, maar ook het Deltion College, de Groene Welle en meer, tekenen morgen de samenwerkingsovereenkomst.ProfessionalsIn de Vechtdal Academie kunnen studenten van verschillende opleidingen en niveaus (vo, mbo, hbo), onder begeleiding van professionals uit het onderwijs, projecten uitvoeren in opdracht van bedrijven en organisaties in de regio. Bedoeling is dat bedrijven en ondernemingen, maar ook studenten en docenten direct aansluiting vinden bij elkaar. Studenten kunnen stageopdrachten, afstudeeropdrachten of andere projecten doen bij bedrijven. Ondernemers profiteren ervan. Het is ook een manier jong talent nog tijdens de studie aan bedrijven in de regio te binden. Het Deltion College Zwolle is een van de initiatiefnemers van het project, dat in het Vechtdal vanuit het regionale Ondernemershuis wordt gecoördineerd.Prikkelen Ramina Reefman (34) is het gezicht van dat jonge Ondernemershuis. Ze is in oktober aangewezen als aanjager, trekker, gezicht en verbinder voor ondernemers in de regio. Hoofdtaak en belangrijkste uitdaging voor de ondernemersadviseur is ondernemers in het Vechtdal uit hun comfortzone halen en prikkelen verder te kijken. "De weg naar Zwolle vanuit Hardenberg en Ommen is ver. Net als de route naar Twente. Deze regio is op zichzelf. Hardwerkend, maar veilig binnen de eigen kring. We maken te weinig gebruik van kennis in markten die iets verder weg liggen. Aan mij de taak dat dichterbij te brengen. Ik zet mensen aan het werk. Ondernemers kun je ook prikkelen zonder dat ze er erg in hebben." Dat zullen bezoekers van de opening merken. "Wachten op vragen van ondernemers? Daar geloof ik niet in. Ondernemers kunnen direct praktisch toepassen wat we aanbieden."
Foto: Thinkstock