Nieuws Marketing

Paasondernemers maken ei-snackmuur

Op een originele manier je klanten trekken met Pasen, hoe doe je dat? Ondernemers Sylvia en Ard van der Weele moeten dat gedacht hebben tijdens het opzetten van hun ei-snackmuur. Het werkt het zelfde als bij de verschillende snackbars; je gooit een muntje in de automaat, maakt een luikje open en trek niet een kroket, maar een ei naar buiten.

DeOndernemer l Foto: EierautomaatZeeasterweg 24 maart 2016

Pasen 2

Ard van der Weele nam in 1998 het akkerbouwbedrijf over van zijn vader. Het bedrijf was destijds klein en er kwam te weinig geld binnen om een winstgevend bedrijf te maken. De familie Van der Weele ging op zoek naar een oplossing en kwam terecht bij de scharrelkippen. De verkoop van de eieren ging zo goed, dat er al snel een tweede stal bijgebouwd moest worden. "Iedereen roemt de versheid en smaak van onze eieren", vertelt Van der Weele in een interview met Flevopost. "Een ei uit de winkel kan wel drie weken oud zijn, bij ons een paar dagen."

En nu werd het dus hoogtijd om weer nieuwe klanten te trekken. Maar de ei-snackmuur van Van der Weele heeft nog een andere functie. Er was op het terrein namelijk sprake van eierdiefstal. "Er werd op een gegeven moment wel veertig procent gestolen." Met de afgesloten ei-snackmuur hoopt de ondernemer het percentage ei-diefstallen weer terug te dringen.