Podcast

Podcast Atilay Uslu: over Corendon, 30.000 hotelbedden en Lelystad

Waarom ook niet: terugluisteren naar deze podcast voor de overname, met de kennis ván de overname. Luister mee naar Atilay Uslu, topman van Corendon, onlangs studiogast in onze wekelijkse online radioshow op New Business Radio.

Atilayuslu hesje

Presentator: Robert van den Ham | Foto: Vincent Krijtenburg 4 juni 2019

Mijn streven is 30.000 bedden over vijf jaar, maar wie weet, het kan ook in drie jaar gebeuren.

Atilay Uslu, topman Corendon, in april '19

'Atilay Uslu, topman van Corendon, probeert na de online vliegmarkt nu ook de hotellerie te veroveren', schreven we begin april als begeleidende tekst op deze website, na de onze wekelijkse radioshow op New Business Radio. “Mijn streven is 30.000 bedden over vijf jaar, maar wie weet, het kan ook in drie jaar gebeuren”, hoorden we hem zeggen, een uitspraak die veel andere media haalde en met de wetenschap die we nu hebben in een ander daglicht is komen te staan. Immers, Uslu verkoopt de meerderheid van de aandelen van Corendon aan de investeringsmaatschappij achter onder meer Sunweb.

In diezelfde radioshow: “Groeiplannen? Voor nu zeg ik: we gaan in elk geval geen regionale luchthavens kopen. En ook hotels niet, door het moeilijk kunnen vinden van voldoende personeel." Ook over luchthaven-in-aanbouw Lelystad was Uslu duidelijk. 'Een soap'.

Terugluisteren naar deze podcast voor de overname, met de kennis ván de overname geeft nog interessantere inzichten:

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details