Na het grote succes van B&B Vol Liefde waarin Olof in Portugal op zoek ging naar de liefde in de vorm van Marian, heeft de 75-jarige de harten van het Nederlandse publiek veroverd. Mensen willen hem als grootvader 'adopteren' vanwege zijn aandoenlijkheid, vriendelijkheid en meegaandheid. De publiekslieveling staat open voor nieuwe ervaringen buiten zijn comfortzone, zoals ook te zien is in de commercial waarin hij op doortastende wijze kennismaakt met het licht-alcoholische bruisdrankje GiG. Zijn ongezouten mening? ,,Prima, niks mis mee!"
Lees ook: Wat je niet ziet bij B&B Vol Liefde: 'Je liefdespartner wordt ook je businesspartner'
'Olof past bij het merk'
B&B Vol Liefde is genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring, die op 12 oktober wordt uitgereikt. Bob Ponsen, die samen met zijn broer Max GiG Hard Seltzer oprichtte, over de recente hype: ,,Net als de rest van Nederland waren ook wij gecharmeerd van Olof. Hij past perfect bij ons. Net als GiG is hij bruisend, vrolijkmakend en gezellig. Met onze commercials willen we laten zien dat we er zijn voor iedereen met een jonge geest. Ons filmpje laat zien dat volwassen zijn niet betekent dat je je gevoel voor avontuur aan de wilgen moet hangen. Alle leeftijden kunnen van GiG genieten; het houdt je fris en bij de tijd!"
Net als de rest van Nederland waren ook wij gecharmeerd van Olof. Hij past perfect bij ons. Net als GiG is hij bruisend, vrolijkmakend en gezellig
Vorige reclame behaalde miljoenen views
GiG is een bruiswater met natuurlijke fruitsmaak, 5% alcohol en een vleugje suiker. In de Verenigde Staten heeft hard seltzer in korte tijd de markt veroverd als een verfrissend alternatief voor bier of wijn, en dezelfde trend is deze zomer in Nederland ingezet. Nadat eerst millennials en Gen Z om waren, is het nu aan de oudere generatie om dit drankje te ontdekken.
Dankzij de nieuwe campagnes bereikt GiG nu ook de iets oudere doelgroep. De vorige commercial, een remake van een Douwe Egberts-video van begin deze eeuw met twee straattaal sprekende oma's in de hoofdrol, ging viraal op internet en werd gretig gedeeld met als gevolg miljoenen views op zowel TikTok als Instagram en meer dan een half miljoen op LinkedIn.
Lees ook: GiG Hard Seltzer wil supermarkt en de festivalwereld veroveren