Video Sponsoring

Waarom Alpecin voor sponsoring wielerploeg kiest (en Mathieu van der Poel)

Ze zien zichzelf als 'de Asterix onder de merken', omringd door het grote Unilever en L'Oréal, en daarom doen ze alles liefst nét even anders. Cafeïne in hun shampoo bijvoorbeeld, en het woord 'doping' gebruiken in campagnes. Bij Alpecin zijn ze er bovenal van overtuigd dat sponsoring van de wielersport het shampoomerk nog meer en beter op de kaart gaat zetten. Alpecin-ceo Eduard Dörrenberg vertelt over de do's en dont's van sponsoring en de recente keuze voor de wielerploeg van Mathieu van der Poel, die even daarna wederom wereldkampioen veldrijden werd.

Presentatie: Roland Tameling | Video & Edit: Mark van Binsbergen 9 januari 2020

Laatste update: 2 februari 2020 20:00

Alpecin ceo wielrennen

Een bijzondere aflevering van de videoserie Werkverkeer wederom, waarin de bekendmaking van de nieuwe hoofdsponsor van de wielerploeg van Mathieu van der Poel (wereldkampioen veldrijden en Sportman van het Jaar) de rode draad is. Alpecin dus, het van oorsprong Duitse shampoomerk, met een jarenlange traditie in de wielersport.

Sponsoring

Presentator Roland Tameling heeft de Duitse ceo van Alpecin, Eduard Dörrenberg, te gast in de auto en bezocht ook de persconferentie rondom de bekendmaking van hun sponsoring, met Mathieu van der Poel voor zijn microfoon.

,,We sponsoren omdat we willen groeien in West-Europa, in landen als Nederland, België, Frankrijk, Spanje. Voor ons is de wielersport daar het uitgelezen marketinginstrument voor. Daar bereiken we én de juiste doelgroep mee én in grote getale."

Wereldkampioen Mathieu van der Poel

Dörrenberg vertelt dat zijn familiebedrijf sinds de oprichting in 1905 al diverse keren nauw betrokken is geweest bij de wielersport. Bij Giant-Alpecin was hij vooral blij met Marcel Kittel. Later bij Katoesja Alpecin strandde dat avontuur. In Van der Poel denkt hij een nieuwe posterboy gevonden te hebben. ,,We zien ons te midden van de grote internationale spelers graag als de Asterix van onze branche. Vechten tegen de reuzen is ons ding."

Precies zo staan ook de gebroeders Roodhooft van de wielerploeg én de familie Van der Poel in het leven. ,,Niet kiezen voor de vanzelfsprekende aanpak”, noemt teammanager Philip Roodhooft dat tijdens de persconferentie. Vader Adrie houdt er net als zijn zoon eveneens graag een tegendraadse visie op na. ,,Wat Matje het liefst heeft, is een ploeg met een sterk familiegevoel. En dat zie ik door de komst van deze nieuwe sponsors en renners niet veranderen.”

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en maak tot 21 februari kans op één van de 50 boeken: 'Propaganda' - Tonie Broekhuijsen

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.