Aangeboden door PSV
Branded Content Sponsoring
Europees marktleider in online trainingen GoodHabitz is nieuwe rugsponsor van PSV
Dat PSV een club is die inzet op het helpen groeien van eigen talent, met veel spelers die voortkomen uit eigen kweek, sluit perfect aan op de filosofie van online trainingsinstituut GoodHabitz: iedereen in staat stellen om te leren op een speelse, optimistische en positieve manier.

Maarten Franken: ,,Je kunt ons gerust de ‘Netflix van het leren’ noemen.” Foto: GoodHabitz
Het Eindhovense bedrijf GoodHabitz is in elf jaar uitgegroeid tot marktleider in werkgerelateerde online trainingen in een groot deel van Europa. Met kantoren in dertien landen en trainingen in negen talen is het hard op weg om in heel Europa de grootste aanbieder op dit gebied te worden. Maar dat gaat CEO en onderwijskundige Maarten Franken nog niet ver genoeg: ,,In 2023 openen we kantoren in Brazilië en Mexico en daarna gaan we richting India en Australië. Je kunt ons gerust de ‘Netflix van het leren’ noemen.”
Lees ook: Waarom Maarten Franken (Goodhabitz) zo succesvol is met online trainingen
Om de groeiambities een duwtje in de rug te geven is het een logische strategische keuze om een sponsorship met PSV aan te gaan. ,,Buiten het feit dat ik natuurlijk een groot PSV-fan ben, is deze club enorm bekend en populair in Zuid-Amerika. Het opent voor ons deuren als onze naam straks op de ruggen van alle spelersshirts staat. Het helpt ons in ons streven om binnen enkele jaren wereldmarktleider te worden, daar ben ik van overtuigd.”
Leren zonder boeken
De trainingen van GoodHabitz hebben een geheel eigen aanpak. Geen boeken, readers, hand-outs of ander saai lesmateriaal. Nee, de lesstof zit verpakt in aansprekende magazines, eigengemaakte documentaires, games en video’s. ,,Leren moet leuk zijn, is ons motto”, aldus Franken. ,,Wij zijn er van overtuigd dat iedereen zich op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo moet kunnen blijven ontwikkelen. We merken dat in coronatijd mensen nog meer behoefte hebben gekregen aan onze trainingen, met name die gericht zijn op persoonlijke ontwikkeling. Denk aan werk-privébalans, ergonomie, mindfulness. Maar ook leiderschapstrainingen en excel-cursussen vinden gretig aftrek. Je kunt je bij ons schier eindeloos blijven ontwikkelen, want er komen dagelijks nieuwe trainingen bij de slordige zo’n honderdvijftig die we nu al hebben.”
"Sponsoring helpt ons uit te groeien tot wereldmarktleider"
Persoonlijke ontwikkeling
Zo, dat zijn er niet weinig. Hoe kies je in hemelsnaam uit zo’n berg trainingen de juiste? Franken: ,,Wij bieden bedrijven onze online bibliotheek met trainingen aan en maken daar een vaste prijsafspraak over. Het aantal werknemers dat daar vervolgens gebruik van gaat maken is onbeperkt. Onze relatiemanager gaat met de werkgever om tafel om hem te helpen wegwijs te worden in onze bibliotheek. Wij bespreken hoe de strategische doelen van de organisatie bereikt kunnen worden en maken samen een plan van aanpak om de werknemers te stimuleren deel te nemen aan de trainingen. Alles met als doel om, door persoonlijke ontwikkeling van werknemers, de arbeidsproductiviteit te verhogen.”
Lees ook: Simac ICT-partner van PSV: ‘Technologie is onmisbaar om topprestaties te leveren’
Goodscan
Een greep uit de soorten trainingen: sales, leiderschap, digitale vaardigheden, vitaliteit, privacy, communicatie, ban de burn-out, masterclasses; teveel om op te noemen. De meeste trainingen zijn op minimaal mbo+ of hbo-niveau. Alle trainingen worden inhouse ontwikkeld door inmiddels ruim driehonderd medewerkers, verdeeld over de landen en talen waarin ze worden aangeboden. Elke training wordt afgesloten met een certificaat. Om de cursist te helpen een keuze te maken, doet hij de eerste keer onze goodscan. ,,Hierin kijken we naar de talenten, persoonlijkheid en motivatie van de cursist”, licht Franken toe. ,,Uit deze scan rolt een top 10-advies voor de trainingen die het beste bij deze persoon aansluiten. De trainingen zijn volledig zelfstandig te volgen. Het leuke is dat je met onze methodes vaak leert zonder dat je in de gaten hebt dat je leert.”
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met PSV. Meer info: psv.nl/business