Nieuws Sponsoring
Grote finale Max Verstappen: welke acties hebben zijn sponsors in petto?
Poleposition, komende zondag! Wordt Max Verstappen de eerste Nederlandse wereldkampioen ooit? En welke acties hebben zijn sponsors daarna in petto?
Laatste update: 11 december 2021 15:50
Door de huidige coronamaatregelen is het niet mogelijk om in groten getale naar de allesbeslissende race van Max Verstappen te kijken. Toch verzekert Georges Dewulf als PR-manager van Honda Benelux (de fabrikant die de motor van Verstappens wagen levert) dat alle medewerkers aan de buis gekluisterd zullen zitten. ,,In onze gezamenlijke WhatsApp-groep leeft dit onderwerp zeker. En hier op kantoor liggen de flessen champagne al koud. Al is dat niet voor een eventueel wereldkampioenschap van Verstappen, maar alvast voor oud en nieuw. We willen het succes natuurlijk niet jinxen", lacht Dewulf.
'Mogelijke titel Verstappen raakt Honda zeker wereldwijd'
,,Wat er vanuit Honda gebeurt als Verstappen daadwerkelijk de wereldtitel grijpt? Dat zien we wel als het eenmaal zo ver is", stelt de Vlaming nuchter. ,,Hoewel hij in de Benelux natuurlijk ontzettend populair is, raakt de wereldtitel Honda over de hele wereld. Uitingen via social media zullen ongetwijfeld al klaar staan en hetzelfde geldt voor andere uitingen om het succes te delen." Opmerkelijk: ,,Voor ons zal het maandag na de grote finale duidelijk worden hoe het eventueel gecommuniceerd zal worden",
Max Verstappen tijdens de Dutch Grand Prix op het circuit van Zandvoort eerder dit jaar. Foto: ANP
Seizoen Max Verstappen ís al zeer waardevol voor Honda
Natuurlijk hoopt Dewulf dat Verstappen zondag op de bovenste trede van het ereschavot staat. Toch benadrukt hij dat onze landgenoot al bijzonder waardevol voor Honda is geweest. ,,Wanneer je goed genoeg bent om serieus mee te doen om de wereldtitel, is dat al een succes op zich. Denk eens aan onze ingenieurs. Die zetten we daar neer om processen te verbeteren, maar ook om ze nog meer kennis te laten vergaren. Dit is een ontzettend waardevol seizoen."
Ook Esso blij met succes Max Verstappen
,,We vinden het geweldig dat we onze steun aan zowel Max Verstappen als Sergio Pérez (teamgenoten binnen Red Bull Racing) kunnen laten zien door de Esso-tankstations van rood naar oranje te veranderen", zegt Bart Teirlinck van ExxonMobil, het bedrijf waar Esso onderdeel van uitmaakt. ,,Het is ontzettend spannend om te zien hoe onze technologische samenwerking met Red Bull Racing Honda steeds weer heeft geleid naar innovaties en betere prestaties in 2021. We kijken nu al uit naar het volgend seizoen dat net zo spannend zal worden."
De tankstations van Esso zijn oranje gekleurd om Max Verstappen een hart onder de riem te steken in zijn jacht op de wereldtitel in de Formule 1.
Jumbo: speciale video over Max Verstappen en....?
Een telefoontje naar de supermarktketen Jumbo, met eigenaar Frits van Eerd als sponsor van het allereerste uur, leverde de reactie op 'niet in te gaan op vragen rondom Max Verstappen'. Inmiddels is de speciale video verschenen en zal er, bij het behalen van het wereldkampioenschap, ongetwijfeld op maandag een en ander op de winkelvloer gaan gebeuren.
Lees ook: 'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'
Ziggo Sport: alle uitzendingen laatste F1-weekend gratis beschikbaar
Ziggo maakt de Ziggo Sport-uitzendingen rondom de ontknoping van het Formule 1 seizoen voor heel Nederland gratis beschikbaar. Dat betekent dat ook huishoudens zonder Ziggo abonnement het hele raceweekend thuis live kunnen mee beleven.
Van vrijdag 10 december tot en met maandag 13 december zijn alle vrije trainingen, de kwalificatie en de race van de Grand Prix van Abu Dhabi in alle Nederlandse tv-huishoudens gratis te zien. Dat kan via Ziggo Sport op kanaal 14, maar ook via de kanalen van Ziggo Sport Totaal, die te verkrijgen zijn bij nagenoeg alle distributiepartijen in Nederland.