Nieuws Sponsoring
Thuisbezorgd/Takeaway wordt sponsor EK Voetbal 2020
Thuisbezorgd.nl/Takeaway.com wordt één van de hoofdsponsors van het EK voetbal in 2020. Opmerkelijk onderdeel van de sponsordeal met de UEFA is dat het bedrijf ook maaltijden ín stadions mag bezorgen, tijdens de wedstrijden.

Jitse Groen, founder/ceo van Thuisbezorgd, tijdens de beursgang van zijn bedrijf in 2016. Nu stapt hij met moederbedrijf Takeaway in het Europese voetbal.
Takeaway.com wordt de ‘Official Food Delivery Platform Partner’ voor het EK 2020, en wil daarmee vooral de naamsbekendheid verder vergroten. ,,Deze sponsoring draagt bij aan ons bereik en zal Takeaway.com verder vestigen als een toonaangevend Europees merk. Het is een unieke kans om de hele bevolking te bereiken," aldus ceo Jitse Groen.
Tijdens het evenement is Takeaway te zien in de vorm van tv-commercials en reclame in stadions, maar worden ook maaltijden bezorgd.
Lees ook: Verloving Takeaway en Just Eat: Jitse Groen beoogd topman
Bezorgen in stadions
Het is de bedoeling dat fans tijdens de wedstrijden maaltijden kunnen bestellen die vervolgens ín het stadion worden bezorgd. Het gaat om bezorging in 'bepaalde delen van het stadion', zegt een woordvoerder tegen Nu.nl. ,,Het idee is om in het stadion te bezorgen, zodat voetbalfans geen seconde van de wedstrijd hoeven te missen." Hoe dat dan precies in zijn werk zal gaan, wordt later bekendgemaakt.
Het EK Voetbal wordt komend jaar voor het eerst in meerdere landen gehouden, in veel van die landen is Takeaway.com actief. Bovendien is het bedrijf in meerdere gaststeden actief, waaronder Amsterdam, Boekarest en München.
"Qua groei in naamsbekendheid alleen al is het een slimme stap de koppeling met het EK te maken, juist ook om de concurrentie met Deliveroo en Uber eats aan te kunnen blijven gaan."
Out of the box durven denken
Marcom-deskundige Thijs van Dijk: ,,Dit is nou echt een origineel, gedurfd voorbeeld van out of the box denken. Qua groei in naamsbekendheid alleen al is het een slimme stap van Takeaway om de koppeling met het EK Voetbal te maken, juist ook om de concurrentie met Deliveroo en Uber eats aan te kunnen blijven gaan. En er is op dit moment geen food partner gekoppeld aan de UEFA, ook niet rondom het EK."
McDonalds
,,McDonalds stapte jaren geleden in het internationale voetbal, ze waren sponsor van de FIFA, maar zijn daarmee gestopt. Takeaway heeft voor mij als merk een sterke koppeling met voetbal, aangezien nog steeds een groot deel van bestellingen die thuisbezorgd worden bestaat uit ‘comfort food’ als pizza’s en burgers, wat uitstekend aansluit bij de behoeftes van de consument."
Van Dijk is vooral benieuwd naar de uitvoering van de 'stadion-bezorging'. ,,Qua bereikbaarheid van de juiste persoon in het stadion lijken er de nodige barrières te overwinnen, ook omdat internetverbindingen in stadions nogal 'ns te wensen over laten. Hoe vind je als bezorger exact de juiste stoel, en hoe reageren andere toeschouwers op bezorgers die telkens even wat komen brengen? Over deze en andere logische vragen is natuurlijk nagedacht, ben dan ook erg benieuwd naar de definitieve uitrol van de plannen rondom het EK Voetbal."
Jitse Groen van Thuisbezorgd/Takeaway is één van de genomineerden van de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar-verkiezing. Hoe je een stem kunt uitbrengen, via de nieuwsbrief van De Ondernemer, lees je hieronder: