Nieuws Marketing

Stuiterbeesten lanceren eigen horloge

Ze zien het al helemaal voor zich. Een grote villa, dikke bak in de garage en diverse succesvolle ondernemingen, zo schrijft BN De Stem. ,,We willen onszelf blijven uitdagen, anders gaat het vervelen. Onze kracht? We zijn marketingtijgers."

Tim van Boxtel | Foto: Peter van Trijen/ Pix4profs 21 december 2016

Horloge 1065

De Roosendalers Laurens van der Smissen (23) en Nik Verploegen (21) zijn onder de jongeren in het land al bekend met Stuiterbeesten. Samen met stadgenoot Nichal Joosse reizen ze stad en land af met hun dj-act. ,,We krijgen zo'n vijftien boekingen per maand."

Ook zetten ze geregeld de Roosendaalse binnenstad op zijn kop met de organisatie van een knallend feest. Op de sociale media zijn ze populair.

Horlogefreak

Dat succes geeft hun tijd om aan een nieuwe onderneming te werken. Het duo is afgestudeerd aan het hbo en richt de pijlen op een eigen merk: VALANI. Niks exotisch, maar: ,,Een afkorting voor Van Laurens en Nik."

Ze willen een wereldberoemd lifestylemerk neerzetten. ,,Wij hebben een passie voor mooie producten", zegt Verploegen. Zijn compagnon: ,,Van jongs af aan ben ik al een horlogefreak."

En dus komen ze met een eigen horloge. ,,Topkwaliteit: saffierglas, mooi bandje, goede sluiting en op de achterkant zie je het uurwerk draaien." Voor minder doet het tweetal het niet.

,,We hadden ook een Chinese leverancier kunnen zoeken die voor 10 euro per stuk een horloge zou maken, maar dan valt ie al uit elkaar als wij hem uitpakken." En dus gaan ze voor een versie van 350 euro, gericht op mensen die niet vies zijn van materialisme en bereid zijn dat bedrag voor een horloge neer te tellen.

Kickstarter

Veel financieel risico lopen ze niet. Ze willen het project bekostigen via Kickstarter, een digitaal podium waarop mensen vooraf al een horloge kunnen kopen. Negentig exemplaren is genoeg voor de eerste levering.

Ze hebben alles zelf gedaan: van het maken van de schets, tot het zoeken van een leverancier en het opstarten van een marketingcampagne. ,,De leverancier hebben we in China gevonden, na urenlang googelen. We maakten een shortlist van kandidaten en hij reageerde snel. Dat was een vereiste."

Risico

Een risico is het wel. ,,Wij hebben hem nog nooit in het echt gezien. Communiceren gaat vanwege het tijdsverschil om 05.30 uur 's ochtends. Om er zeker van te zijn dat we niet te maken hadden met een snoepfabriek die ons op wilde lichten, hebben we regelmatig foto's ontvangen." Het horloge is inmiddels binnen. ,,Geweldig. Het voelt als ons kindje."

Als de negentig horloges verkocht zijn, ligt al een nieuw product te wachten. ,,Een 18-karaats gouden versie."

En daarna? ,,Armbanden, kleding. VALANI moet een lifestylemerk worden. We gaan onze doelgroep proberen te bereiken via sociale media. Spannend, maar we doen waar onze passie ligt."