Nieuws Marketing

VETTT.nl, inspiratieplatform voor Twentse ouders

Na een bezoek aan de dierentuin zette Yvette Bosch (36) haar eerste blog online. Inmiddels is VETTT.nl uitgegroeid tot een drukbezocht platform, schrijft Tubantia.

Karin Veldwachter | Foto: Annina Romita 1 november 2016

VETTT

'Toen onze dochter Pippa 2 jaar was, nu anderhalf jaar geleden, gingen we naar de dierentuin in Nordhorn. Dat was zo ontzettend leuk. Ik vond dat meer ouders van jonge kinderen dat moesten weten. Daarover schreef ik mijn eerste blog. Met hulp van mijn vriend is toen VETTT.nl geboren. En inmiddels is deze website uitgegroeid tot een veelbezocht inspiratieplatform voor Twentse ouders. Op de site staan uitgaanstips voor gezinnen, blogs van mij en van gastbloggers over reizen, voeding of handige apps, en interviews met ondernemende moeders. Ik ben er hartstikke druk mee. Uit het aantal van 10.000 unieke bezoekers blijkt dat ik niet de enige moeder was die een plek zocht waar deze onderwerpen bij elkaar komen.'

Workshops

'Ik wilde altijd al iets opzetten. Ik had zoveel ideeën. Gelukkig kan ik in VETTT veel van die ideeën kwijt. Vanuit de website organiseer ik nu ook workshops. Die geef ik niet zelf, daarvoor vraag ik lokale ondernemers of bloggers die verstand hebben van het onderwerp. Zo leerden we laatst etiketten lezen van een voedingscoach en gaan we binnenkort een gezonde lunchtrommel maken met de eigenaar van webshop De Leukste Lunch. Mijn kracht ligt in het bij elkaar brengen van onze bezoekers met interessante webshops, ideeën voor leuke uitjes en inspirerende ouders. Sinds deze zomer doe ik dat ook met een papieren magazine dat ieder seizoen uitkomt.'

Zekerheid

'Dat er steeds meer bijkomt is natuurlijk leuk, maar betekent ook veel werk. Daarom heb ik drie maanden geleden besloten minder te werken bij Activity International, een reisorganisatie van taalreizen, waar ik een marketing- en communicatiefunctie heb. Een moeilijke beslissing, want je geeft toch een stuk zekerheid op en levert fors in op salaris.Het is dus wel de bedoeling dat mijn zaak financieel wat oplevert en dat het platform verder groeit. Die druk dwingt mij tot het maken van scherpere keuzes. Ik heb leuke ideeën, maar moet nu zakelijker zijn en kijken wat bijdraagt aan de versteviging van het merk.'

Bengelfestival

'Een hoogtepunt is het VETTT Bengelfestijn dat ik vorig jaar in samenwerking met de jongens van Absolutely Fresh heb georganiseerd. Tijdens het Bevrijdingsfestival op de campus van de Universiteit Twente mocht ik ervoor zorgen dat ook de kinderen zich vermaakten. Uiteindelijk trok ik veel meer bezoekers dan verwacht, het was echt fantastisch. Binnenkort is het tweede VETTT event, dat draait volledig om Halloween. Ik wil vooral rond elke feestdag iets bijzonders organiseren. Ik denk ook dat dat kan. Het Halloweenevent was binnen 24 uur uitverkocht. Ontzettend gaaf.'