Podcast De Ondernemer Onderweg

Deelvervoer als oplossing voor jouw bedrijf? Go Sharing-ceo Raymon Pouwels legt uit waarom

Vergeet files, overvolle parkeerplaatsen en onnodige kosten, maar kies voor elektrisch deelvervoer waarmee je snel, makkelijk en leuk onderweg bent. Met die belofte wil deelvervoerdienst Go Sharing niet alleen de problemen van traditioneel vervoer oplossen, maar zelfs de wereld verbeteren. In deze De Ondernemer Onderweg vertelt ceo Raymon Pouwels hoe hij dat voor zich ziet.

Raymon Pouwels, ceo en mede-oprichter van Go Sharing. Foto: Photo Republic/Bibi Neuray

Presentatie: Roland Tameling 7 juli 2021

Raymon Pouwels vertelt presentator Roland Tameling onder meer waar hij met Go Sharing tegenaan liep bij de internationale uitbreiding. De deelvervoerdienst is inmiddels actief in landen als Oostenrijk, Duitsland en België. Hoe is de ondernemer daarmee omgegaan, wat heeft hij geleerd en zou hij in het vervolg iets anders doen? Welke tegenslagen heeft hij met het bedrijf te verwerken gekregen en hoe zijn ze overwonnen?

Ook gaan de mannen in de studio in op de voornaamste concurrenten van Go Sharing, Felyx en Check. Wat is het verschil tussen de aanbieders? Verder hoor je in de podcast meer over een flinke investeringsronde die het jonge bedrijf net achter de rug heeft. Go Green, de holding achter Go Sharing, heeft in april van dit jaar 50 miljoen opgehaald. Hoe hebben de ondernemers die kapitaalinjectie voor elkaar gekregen? En hoe vind je investeerders?

Raymon Pouwels (links) met gastheer Roland Tameling in de studio.

Staan andere ondernemers te trappelen om met Go Sharing in zee te gaan?

In deze podcast hoor je ook meer over de praktische kant van het runnen van een vervoerdersdienst als Go Sharing. Hoe onderhoud je voertuigen eigenlijk? En hoe zit het met de acceptatie door het publiek? Hoe zorg je dat iedereen de deelscooter als iets positiefs gaat zien, en niet als alleen maar van die verkeerd geparkeerde tweewielers?

Tot slot hoor je meer over de populariteit onder bedrijven: staan andere ondernemers al te trappelen om met Go Sharing in zee te gaan? Is het überhaupt mogelijk en wenselijk om de voertuigen als pool-vervoermiddel in te zetten voor bedrijven? Je hoort het in deze nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen:

Lees ook: De voordelen van een elektrische motorfiets leasen? Marchel Bulthuis (Electric Motorcycles) legt het uit

Lees ook: Willem Baudewijns (Polestar): 'Blijf trouw aan je filosofie. Ook onder druk'

Lees ook: Van Ferrari tot Tesla: daarom is Niels van Roij een wereldster in autodesign

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details