Podcast De Ondernemer Onderweg

Van Ferrari tot Tesla: daarom is Niels van Roij een wereldster in autodesign

Van alle ontwerpers die aan het roer staan bij grote autofabrikanten, komen er veel uit Nederland. Roland Tameling gaat in deze De Ondernemer Onderweg in gesprek met auto-ontwerper Niels van Roij. Hoe komt hij zo succesvol en waarom heeft de Brabander ervoor gekozen om zelfstandig ondernemer te blijven. Ook: Michiel Frijters en het succesverhaal van Bosch Car Service.

Presentatie: Roland Tameling 4 mei 2021

In tegenstelling tot andere succesvolle autodesigners uit ons land, is Niels van Roij een echte zelfstandig ondernemer, in te zetten voor vele mobiele opdrachtgevers op zoek naar een iconisch ontwerp. Wat presentator Roland Tameling graag wil weten: waar komen het talent en de drive van de Brabander – naar de studio in Hilversum gereden in een Volvo uit 1991 - uit voort? Waar liggen zijn roots en welke rol heeft Londen in de 36-jarige zijn loopbaan?

De bijzondere zakelijke kansen van de Brabantse autodesigner Niels van Roij

Verder legt de ontwerper in de radiostudio uit hoe zijn Niels van Roij Design is ontstaan en wat de meest opvallende en succesvolle projecten zijn geweest. Van Ferrari tot Rolls Royce en andere klassieke merken. Hoe groot is de Nederlander zijn vrijheid wanneer hij voor een Italiaanse of Britse opdrachtgever van legendarische statuur aan de slag gaat? Je hoort het in deze podcast. Net als de bijzondere businesskansen die Van Roij de afgelopen jaren met beide handen heeft aangepakt.

'Luister vooral ook deze De Ondernemer Onderweg wanneer je wilt horen over het bijzondere Tesla-project waarmee de designer uit Oosterhout internationaal veel opzien baart'

Bosch Carservices Tameling studio

Boven: Niels van Roij (midden) en Michiel Frijters (links) in de studio met host Roland Tameling.

Luister vooral ook deze De Ondernemer Onderweg wanneer je wilt horen over het bijzondere Tesla-project waarmee de designer uit Oosterhout internationaal veel opzien baart. Laat je inspireren door het verhaal over het Model S Shooting Brake-project, waarbij een nieuwe Tesla werd omgebouwd tot een uniek exemplaar. Ook meer over het andere bedrijf van Van Roij. En wat de ondernemer drijft. Wat jij eraan kunt hebben? Druk hierboven direct op de play-knop.

Bosch Car Service: succesformule met ruim 425 vestigingen in Nederland

In deze bomvolle De Ondernemer Onderweg is ook Michiel Frijters van Bosch Car Service, het bedrijf dat alles doet om de automobilist en zijn bolide op weg te brengen en te houden; zowel bij een van de vele landelijke filialen als online, te gast. Frijters (in zijn lease-Mercedes naar de studio gekomen) legt Tameling uit hoe de Bosch Car Service tot zo’n succesformule uit heeft kunnen groeien met 425 vestigingen (wereldwijd ruim 15.000!). Het verschil met de concurrenten? De Concept Manager doet het uit de doeken.

Lees ook: Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen, dan ga je sneller'

Handige mobiliteits-tips voor elke ondernemer

O ja, Bosch Car Service zegt alles voor ondernemers te doen. Mooie belofte, maar hoe pakt dat uit in de praktijk? Kan het bedrijf dat wel waarmaken? Frijters vertelt in de podcast dat het zeker kan middels een slim systeem. Hij legt het uit in deze aflevering van De Ondernemer Onderweg. Als kers op de taart deelt de Concept Manager enkele uiterst bruikbare adviezen waar bijna elke ondernemer zeker iets aan heeft. Alle redenen om te luisteren, dus.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van De Ondernemer Onderweg:

Lees ook: De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Lees ook: Zo helpt Trunkrs webshops aan een perfecte klantbeleving

Lees ook: Mobiliteit kan een stuk eenvoudiger. Hoe? Co Alain (Lynk & CO) legt het uit

De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg 920x510px

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details