Podcast

De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Hoe neem je als ondernemer de juiste afslag als het gaat om zakelijke mobiliteit? Hoe combineer je dat duurzaam, comfortabel en kostenefficiënt? Je hoort het tweewekelijks op de dinsdag in ons nieuwe live radioprogramma De Ondernemer Onderweg op New Business Radio, met presentator Roland Tameling.

Laatste update: 29 september 2020 14:00

Van onze redactie 27 september 2020

Of het met de auto, motor, trein, bus of e-bike is, in elke aflevering van De Ondernemer Onderweg geven experts hun visie over ondernemen, mobiliteit en alle innovaties die daarbij horen. In de eerste aflevering - hierboven terug te luisteren - was Mike Belinfante studiogast, sinds kort Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe (foto onderaan).

Met Mike Belinfante ging het onder meer over het in Europa bouwen van een voor velen 'nieuw' merk als MG, dat overigens niet meer te maken heeft met het Britse Morris Garages uit 1924, maar 100 procent Chinees is. Welke merk-, PR- en marketingstrategie wordt gehanteerd, hoe kan en gaat MG zich onderscheiden? Maar onder meer ook: de toekomst van mobiliteit en de keuzes die daarover nu in China worden gemaakt.

Radiocolumn Bas van Putten

Gewaardeerd schrijver, musicoloog, tv-presentator en autojournalist (o.a. columnist AutoWeek) was-ie al, bij De Ondernemer Onderweg horen we het stemgeluid van Bas van Putten, van achter welk stuur dan ook, want: Bas is onze vaste radiocolumnist.

Alle podcasts van De Ondernemer vind je overzichtelijk bijeen op deondernemer.nl/podcast.

Foto: in de eerste aflevering van De Ondernemer Onderweg was Mike Belinfante studiogast, Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping in Heeg anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Samen met Patrick de Nekker is Henk Witteveen verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details