Podcast

De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Hoe neem je als ondernemer de juiste afslag als het gaat om zakelijke mobiliteit? Hoe combineer je dat duurzaam, comfortabel en kostenefficiënt? Je hoort het tweewekelijks op de dinsdag in ons nieuwe live radioprogramma De Ondernemer Onderweg op New Business Radio, met presentator Roland Tameling.

Laatste update: 29 september 2020 14:00

Van onze redactie 27 september 2020

Of het met de auto, motor, trein, bus of e-bike is, in elke aflevering van De Ondernemer Onderweg geven experts hun visie over ondernemen, mobiliteit en alle innovaties die daarbij horen. In de eerste aflevering - hierboven terug te luisteren - was Mike Belinfante studiogast, sinds kort Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe (foto onderaan).

Met Mike Belinfante ging het onder meer over het in Europa bouwen van een voor velen 'nieuw' merk als MG, dat overigens niet meer te maken heeft met het Britse Morris Garages uit 1924, maar 100 procent Chinees is. Welke merk-, PR- en marketingstrategie wordt gehanteerd, hoe kan en gaat MG zich onderscheiden? Maar onder meer ook: de toekomst van mobiliteit en de keuzes die daarover nu in China worden gemaakt.

Radiocolumn Bas van Putten

Gewaardeerd schrijver, musicoloog, tv-presentator en autojournalist (o.a. columnist AutoWeek) was-ie al, bij De Ondernemer Onderweg horen we het stemgeluid van Bas van Putten, van achter welk stuur dan ook, want: Bas is onze vaste radiocolumnist.

Alle podcasts van De Ondernemer vind je overzichtelijk bijeen op deondernemer.nl/podcast.

Mike belinfante MG mobiliteit

Foto: in de eerste aflevering van De Ondernemer Onderweg was Mike Belinfante studiogast, Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details