Podcast

De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Hoe neem je als ondernemer de juiste afslag als het gaat om zakelijke mobiliteit? Hoe combineer je dat duurzaam, comfortabel en kostenefficiënt? Je hoort het tweewekelijks op de dinsdag in ons nieuwe live radioprogramma De Ondernemer Onderweg op New Business Radio, met presentator Roland Tameling.

Laatste update: 29 september 2020 14:00

Van onze redactie 27 september 2020

Of het met de auto, motor, trein, bus of e-bike is, in elke aflevering van De Ondernemer Onderweg geven experts hun visie over ondernemen, mobiliteit en alle innovaties die daarbij horen. In de eerste aflevering - hierboven terug te luisteren - was Mike Belinfante studiogast, sinds kort Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe (foto onderaan).

Met Mike Belinfante ging het onder meer over het in Europa bouwen van een voor velen 'nieuw' merk als MG, dat overigens niet meer te maken heeft met het Britse Morris Garages uit 1924, maar 100 procent Chinees is. Welke merk-, PR- en marketingstrategie wordt gehanteerd, hoe kan en gaat MG zich onderscheiden? Maar onder meer ook: de toekomst van mobiliteit en de keuzes die daarover nu in China worden gemaakt.

Radiocolumn Bas van Putten

Gewaardeerd schrijver, musicoloog, tv-presentator en autojournalist (o.a. columnist AutoWeek) was-ie al, bij De Ondernemer Onderweg horen we het stemgeluid van Bas van Putten, van achter welk stuur dan ook, want: Bas is onze vaste radiocolumnist.

Alle podcasts van De Ondernemer vind je overzichtelijk bijeen op deondernemer.nl/podcast.

Foto: in de eerste aflevering van De Ondernemer Onderweg was Mike Belinfante studiogast, Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details