Podcast

De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Hoe neem je als ondernemer de juiste afslag als het gaat om zakelijke mobiliteit? Hoe combineer je dat duurzaam, comfortabel en kostenefficiënt? Je hoort het tweewekelijks op de dinsdag in ons nieuwe live radioprogramma De Ondernemer Onderweg op New Business Radio, met presentator Roland Tameling.

Laatste update: 29 september 2020 14:00

Van onze redactie 27 september 2020

Of het met de auto, motor, trein, bus of e-bike is, in elke aflevering van De Ondernemer Onderweg geven experts hun visie over ondernemen, mobiliteit en alle innovaties die daarbij horen. In de eerste aflevering - hierboven terug te luisteren - was Mike Belinfante studiogast, sinds kort Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe (foto onderaan).

Met Mike Belinfante ging het onder meer over het in Europa bouwen van een voor velen 'nieuw' merk als MG, dat overigens niet meer te maken heeft met het Britse Morris Garages uit 1924, maar 100 procent Chinees is. Welke merk-, PR- en marketingstrategie wordt gehanteerd, hoe kan en gaat MG zich onderscheiden? Maar onder meer ook: de toekomst van mobiliteit en de keuzes die daarover nu in China worden gemaakt.

Radiocolumn Bas van Putten

Gewaardeerd schrijver, musicoloog, tv-presentator en autojournalist (o.a. columnist AutoWeek) was-ie al, bij De Ondernemer Onderweg horen we het stemgeluid van Bas van Putten, van achter welk stuur dan ook, want: Bas is onze vaste radiocolumnist.

Alle podcasts van De Ondernemer vind je overzichtelijk bijeen op deondernemer.nl/podcast.

Mike belinfante MG mobiliteit

Foto: in de eerste aflevering van De Ondernemer Onderweg was Mike Belinfante studiogast, Senior Manager Public Relations & Spokesman van MG Motor Europe.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details