Equote baseert de bevindingen op CBS-data. Het onderzoek toont aan dat de auto-industrie, een sector bekend om zijn snelle technologische ontwikkelingen en sterke competitie, opmerkelijk genoeg traag is in het adopteren van nieuwe marketingtechnieken. Dit is een gemiste kans, vooral gezien de potentie van digitale marketing en data-analyse om de verkoop en klantloyaliteit te stimuleren.
Augmentend reality
Enkele vooruitstrevende bedrijven binnen de auto-industrie zetten echter wel stappen richting marketinginnovatie. Zo zijn er autofabrikanten die augmented reality gebruiken om klanten virtueel door nieuwe modellen te laten lopen, nog voordat deze in productie zijn genomen. Andere bedrijven zetten in op social mediacampagnes en interactieve platforms om een jonger publiek aan te spreken en de betrokkenheid te vergroten.
Lees ook: Bedrijfswagen met brandstofmotor wordt (veel) duurder: zo speel je daar goed op in
Deze ontwikkelingen benadrukken het belang van marketinginnovatie voor bedrijven in de auto-industrie. Door gebruik te maken van de nieuwste marketingtechnologieën en -strategieën kunnen autobedrijven niet alleen hun zichtbaarheid en aantrekkelijkheid vergroten, maar ook beter inspelen op de behoeften en voorkeuren van de moderne consument.
Dit is hét moment voor de auto-industrie om te accelereren op het gebied van marketinginnovatie
Equote roept de auto-industrie op om actiever in te zetten op marketinginnovatie. ,,In een tijd waarin de automarkt voortdurend evolueert, is het essentieel dat bedrijven hun marketingstrategieën aanpassen om competitief te blijven. Dit is hét moment voor de auto-industrie om te accelereren op het gebied van marketinginnovatie,” aldus Jaron Veldhuis, mede-oprichter van Equote.
Meer weten over de veranderende wereld van zakelijke mobiliteit? Dat zie en hoor je van 25 tot 29 maart tijdens de Business Mobility Week met presentator Roland Tameling. Van bedrijfswagen en elektrificatie, tot mobiliteitsbudgetten en zelfrijdende auto’s. Meekijken kan van 12.00 tot 14.00 uur via de homepage en YouTube-pagina van De Ondernemer. Meeluisteren doe je op New Business Radio.