Podcast

Diamantair Mike Asscher: 'Na elke crisis verkopen we veel verlovingsringen'

Twee weken voor de coronacrisis nam hij, samen met zijn zus, het stokje over van zijn vader die na 50 jaar stopte als directeur van Royal Asscher Diamond Company. Hij is de zesde generatie Asscher van het wereldberoemde diamantairshuis dat patent heeft op een achthoekige slijpvorm: de Asscher cut. Maar daar sta je dan, aan het begin van de coronacrisis.

Asscher generaties

Lita en Mike Asscher met vader Edward

Van onze redactie 9 juni 2020

Niet dat broer en zus helemaal onervaren de scepter overnamen, de afgelopen tien jaar was de zesde generatie al ingewerkt, vertelt Mike Asscher (inderdaad, neef van Lodewijk) in onze podcast (hieronder te beluisteren). Maar je staat toch even te kijken, als je na twee weken te horen krijgt dat alles maar beter dicht kan en iedereen naar huis.

Nederland, Japan en Engeland

De Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij (1854) heeft drie eigen winkels, in Nederland (met Schaap & Citroen), in Japan en Engeland. Wereldwijd wordt er daarnaast aan diverse winkels en ondernemers geleverd. De winkel in Amsterdam is alweer een tijdje open sinds de lockdown werd versoepeld, Japan en het VK volgen nog. Rekening houden met regels in verschillende landen en economieën is een uitdaging.

Verlovingsringen

Toch ziet Asscher de komende maanden met vertrouwen tegemoet. Diamanten zijn tijdloos en in sommige vormen en kleuren zelfs een solide belegging, vertelt hij ons. Daarnaast heeft het verleden iets bijzonders bewezen waarop Asscher ook dit keer rekent: na elke crisis (9-11, de bankencrisis en de kerncentrale in Fujiyama) was er een enorme toename in de verkoop van verlovingsringen. Niet voldoende om een heel kwartaal te compenseren, maar wel een welkome omzet. Uit liefde.

Op zoek naar het juiste kanaal en bereik?

Meer weten over de mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken. DPG Media heeft voor elk product de juiste doelgroep, on- en offline. Vul onderstaande gegevens in en je hoort snel van ons.

Startup siliconvalley high tech innovatie
De Ondernemer

Topondernemer Wibe Wagemans: 'Overheid moet factor 10 investeren in tech-startups'

Wibe Wagemans haalde met een open brief aan de overheid - 'er moet vol worden ingezet op innovatie' - paginagroot de landelijke media. De topondernemer/ceo uit Silicon Valley schreef onder meer dat 'Nederland zichzelf te vaak weg zet als klein land dat daarmee niet te grote ambities moet hebben'. Miljarden moeten er komen, vindt Wagemans. 'Nederland zou er goed aan doen het Finse voorbeeld te volgen, voordat we de zieke man van Europa worden'. Ook daarover vertelt hij meer in deze podcast.

Details
Londen lockdown coronavirus crisis
De Ondernemer

Werken en wonen in 'Lockdown Londen': ondernemer Lennard van Otterloo vertelt

De Nederlandse ondernemer Lennard van Otterloo vertelt vanuit Londen over de Britse aanpak van de lockdown, het coronavirus, de effecten op het Britse bedrijfsleven en wat wij aan déze kant van de Noordzee daarvan kunnen gaan merken. 'Het is een noodsituatie hier, ongekend. Erger dan de eerste golf'. Bovendien, vertelt de ondernemer, 'corona verhult de Brexit-pijn'. Wonen en werken in 'Lockdown Londen', anno nu.

Details
Brexit europa engeland landkaart vlag
De Ondernemer

Brexit: experts Van Otterloo en Platvoet over gevolgen voor btw

In deze eerste maand van Brexit blijken er bij ondernemers veel vragen over de gevolgen voor btw te zijn, merkt ondernemer Lennard van Otterloo in en vanuit Londen, en Marco Platvoet als adviseur Internationaal Ondernemen bij de KVK. In deze podcast geven beide Brexit-experts onder meer praktijkvoorbeelden en tips, hoe daar als ondernemer anno nu mee om te gaan.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Van de intentie om een ‘nieuw leuk bedrijfje’ te beginnen naar een wereldwijde franchise in slechts een paar jaar. Het overkwam creatievelingen Ron Simpson en Julien Zaal met mono-restaurant The Avocado Show. Inspelen op trends met een merknaam die een belofte en een soort spanning toevoegt aan het concept, lijkt het geheime recept.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Het wereldberoemde sieradenmerk Buddha to Buddha. Je legt al snel de link met het Verre Oosten. Batul Loomans, oprichter en ondernemer in hart en nieren, vertelt openhartig over hoe hij vanuit de textielindustrie in India een nieuwe passie ontdekte. Wat voor rol deze passie speelde in de naamgeving van zijn huidige succesvolle sieradenmerk, hoor je in deze aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details