Podcast
Diamantair Mike Asscher: 'Na elke crisis verkopen we veel verlovingsringen'
Twee weken voor de coronacrisis nam hij, samen met zijn zus, het stokje over van zijn vader die na 50 jaar stopte als directeur van Royal Asscher Diamond Company. Hij is de zesde generatie Asscher van het wereldberoemde diamantairshuis dat patent heeft op een achthoekige slijpvorm: de Asscher cut. Maar daar sta je dan, aan het begin van de coronacrisis.

Lita en Mike Asscher met vader Edward
Niet dat broer en zus helemaal onervaren de scepter overnamen, de afgelopen tien jaar was de zesde generatie al ingewerkt, vertelt Mike Asscher (inderdaad, neef van Lodewijk) in onze podcast (hieronder te beluisteren). Maar je staat toch even te kijken, als je na twee weken te horen krijgt dat alles maar beter dicht kan en iedereen naar huis.
Nederland, Japan en Engeland
De Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij (1854) heeft drie eigen winkels, in Nederland (met Schaap & Citroen), in Japan en Engeland. Wereldwijd wordt er daarnaast aan diverse winkels en ondernemers geleverd. De winkel in Amsterdam is alweer een tijdje open sinds de lockdown werd versoepeld, Japan en het VK volgen nog. Rekening houden met regels in verschillende landen en economieën is een uitdaging.
Verlovingsringen
Toch ziet Asscher de komende maanden met vertrouwen tegemoet. Diamanten zijn tijdloos en in sommige vormen en kleuren zelfs een solide belegging, vertelt hij ons. Daarnaast heeft het verleden iets bijzonders bewezen waarop Asscher ook dit keer rekent: na elke crisis (9-11, de bankencrisis en de kerncentrale in Fujiyama) was er een enorme toename in de verkoop van verlovingsringen. Niet voldoende om een heel kwartaal te compenseren, maar wel een welkome omzet. Uit liefde.
Op zoek naar het juiste kanaal en bereik?
Meer weten over de mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken. DPG Media heeft voor elk product de juiste doelgroep, on- en offline. Vul onderstaande gegevens in en je hoort snel van ons.