Podcast

Diamantair Mike Asscher: 'Na elke crisis verkopen we veel verlovingsringen'

Twee weken voor de coronacrisis nam hij, samen met zijn zus, het stokje over van zijn vader die na 50 jaar stopte als directeur van Royal Asscher Diamond Company. Hij is de zesde generatie Asscher van het wereldberoemde diamantairshuis dat patent heeft op een achthoekige slijpvorm: de Asscher cut. Maar daar sta je dan, aan het begin van de coronacrisis.

Asscher generaties

Lita en Mike Asscher met vader Edward

Van onze redactie 9 juni 2020

Niet dat broer en zus helemaal onervaren de scepter overnamen, de afgelopen tien jaar was de zesde generatie al ingewerkt, vertelt Mike Asscher (inderdaad, neef van Lodewijk) in onze podcast (hieronder te beluisteren). Maar je staat toch even te kijken, als je na twee weken te horen krijgt dat alles maar beter dicht kan en iedereen naar huis.

Nederland, Japan en Engeland

De Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij (1854) heeft drie eigen winkels, in Nederland (met Schaap & Citroen), in Japan en Engeland. Wereldwijd wordt er daarnaast aan diverse winkels en ondernemers geleverd. De winkel in Amsterdam is alweer een tijdje open sinds de lockdown werd versoepeld, Japan en het VK volgen nog. Rekening houden met regels in verschillende landen en economieën is een uitdaging.

Verlovingsringen

Toch ziet Asscher de komende maanden met vertrouwen tegemoet. Diamanten zijn tijdloos en in sommige vormen en kleuren zelfs een solide belegging, vertelt hij ons. Daarnaast heeft het verleden iets bijzonders bewezen waarop Asscher ook dit keer rekent: na elke crisis (9-11, de bankencrisis en de kerncentrale in Fujiyama) was er een enorme toename in de verkoop van verlovingsringen. Niet voldoende om een heel kwartaal te compenseren, maar wel een welkome omzet. Uit liefde.

Op zoek naar het juiste kanaal en bereik?

Meer weten over de mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken. DPG Media heeft voor elk product de juiste doelgroep, on- en offline. Vul onderstaande gegevens in en je hoort snel van ons.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details