Podcast

Diamantair Mike Asscher: 'Na elke crisis verkopen we veel verlovingsringen'

Twee weken voor de coronacrisis nam hij, samen met zijn zus, het stokje over van zijn vader die na 50 jaar stopte als directeur van Royal Asscher Diamond Company. Hij is de zesde generatie Asscher van het wereldberoemde diamantairshuis dat patent heeft op een achthoekige slijpvorm: de Asscher cut. Maar daar sta je dan, aan het begin van de coronacrisis.

Lita en Mike Asscher met vader Edward

Van onze redactie 9 juni 2020

Niet dat broer en zus helemaal onervaren de scepter overnamen, de afgelopen tien jaar was de zesde generatie al ingewerkt, vertelt Mike Asscher (inderdaad, neef van Lodewijk) in onze podcast (hieronder te beluisteren). Maar je staat toch even te kijken, als je na twee weken te horen krijgt dat alles maar beter dicht kan en iedereen naar huis.

Nederland, Japan en Engeland

De Koninklijke Asscher Diamant Maatschappij (1854) heeft drie eigen winkels, in Nederland (met Schaap & Citroen), in Japan en Engeland. Wereldwijd wordt er daarnaast aan diverse winkels en ondernemers geleverd. De winkel in Amsterdam is alweer een tijdje open sinds de lockdown werd versoepeld, Japan en het VK volgen nog. Rekening houden met regels in verschillende landen en economieën is een uitdaging.

Verlovingsringen

Toch ziet Asscher de komende maanden met vertrouwen tegemoet. Diamanten zijn tijdloos en in sommige vormen en kleuren zelfs een solide belegging, vertelt hij ons. Daarnaast heeft het verleden iets bijzonders bewezen waarop Asscher ook dit keer rekent: na elke crisis (9-11, de bankencrisis en de kerncentrale in Fujiyama) was er een enorme toename in de verkoop van verlovingsringen. Niet voldoende om een heel kwartaal te compenseren, maar wel een welkome omzet. Uit liefde.

Op zoek naar het juiste kanaal en bereik?

Meer weten over de mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken. DPG Media heeft voor elk product de juiste doelgroep, on- en offline. Vul onderstaande gegevens in en je hoort snel van ons.

Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details